Schaamhaar gaat in verschillende richtingen, en dan scheren?

Als ik dus me schaamhaar wil scheren krijg ik rode geïrriteerde bultjes soms met wat pus ofzo. Dus toen las ik ergends dat je met je haarrichting mee moest scheren maar elk haartje groeit bij mij een andere kant op de ene recht omhoog en de andere weer opzij. Dus hoe moet het dan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet niet proberen al je schaamhaar overal helemaal weg te scheren in een keer.

En tegelijk kun je het beste iedere dag even scheren, ook om de huid daar aan
te laten wennen.

Neem dus een goed mesje (dat mag best een simpel wegwerpmesje zijn) mee onder de douche. Met schuim scheer je dan een keer, in een richting het gedeelte waar je bij kunt en wat je durft.
Verder niks.
Dan kijk je wat het effect is.
Gebruik een verzachtende creme.
Doe de volgende dag weer onder de douche een ander gedeelte,
of hetzelfde deel in de andere richting.

Hier nog meer tips.
http://www.gezondheidsnet.nl/scheren-en-ontharen/artikelen/427/scheer-je-schaamstreek