Waarom doet me hoofdhuid zo raar?

Heb erg vaak last van dat ik een gekroel voel op me gehele hoofd maar ik kan niks vinden geen vlooien of luizen had even gecheckt met een vlooienkam om er zeker van te zijn dus wat kan het anders zijn draag trouwens wel veel een pet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je hoofd vaak zweterig is door die pet en je hebt een gevoelige hoofdhuid, kun je inderdaad behoorlijk jeuk krijgen. Laat je pet eens een tijdje af en kijk of het dan beter wordt.

Als je verder niet opvallend veel schilfertjes hebt, kun je eens proberen om je haar te wassen met andere shampoo, of met speciale shampoo voor de gevoelige hoofdhuid.

En krab zo min mogelijk, want daar krijg je dan weer jeukerige wondjes van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je last hebt van kriebel en gezien je een pet draagt waarschijnlijk puberleeftijd hebt zou het roos kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het klinkt als iets dat ik heb gehad: vervelend maar onschuldig gist-schimmeltje. Koop selsun shampoo bij de drogist of apotheek en probeer of dat helpt. En draag je pet met mate, dat is niet goed in verband met broeien.
Als je het niet vertrouwt: huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet hoe je eraan komt, dat zou je misschien wel aan de apotheker of drogist kunnen vragen. Of ga anders even naar je huisarts om het te laten bekijken en diagnosticeren. Wat ik wel weet is dat het niet goed is om je hoofdhuid af te sluiten, bijvoorbeeld door middel van een pet. Dat bevordert de schimmelgroei en maakt het dus erger.
Ik heb hier een link :
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Selsun.aspx?mId=10704&rId=1236
Het valt me op dat je schrijft: erg vaak last........ Als het gekroel op je hoofd niet voortdurend is, dan is het mogelijk dat het spierkrampjes zijn. Dit zijn electrische verschijnselen.