Waarom doet me hoofdhuid zo raar?

Heb erg vaak last van dat ik een gekroel voel op me gehele hoofd maar ik kan niks vinden geen vlooien of luizen had even gecheckt met een vlooienkam om er zeker van te zijn dus wat kan het anders zijn draag trouwens wel veel een pet

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je hoofd vaak zweterig is door die pet en je hebt een gevoelige hoofdhuid, kun je inderdaad behoorlijk jeuk krijgen. Laat je pet eens een tijdje af en kijk of het dan beter wordt. Als je verder niet opvallend veel schilfertjes hebt, kun je eens proberen om je haar te wassen met andere shampoo, of met speciale shampoo voor de gevoelige hoofdhuid. En krab zo min mogelijk, want daar krijg je dan weer jeukerige wondjes van.

Als je last hebt van kriebel en gezien je een pet draagt waarschijnlijk puberleeftijd hebt zou het roos kunnen zijn?

Het klinkt als iets dat ik heb gehad: vervelend maar onschuldig gist-schimmeltje. Koop selsun shampoo bij de drogist of apotheek en probeer of dat helpt. En draag je pet met mate, dat is niet goed in verband met broeien. Als je het niet vertrouwt: huisarts.

Het valt me op dat je schrijft: erg vaak last........ Als het gekroel op je hoofd niet voortdurend is, dan is het mogelijk dat het spierkrampjes zijn. Dit zijn electrische verschijnselen.

Bronnen:
http://www.info-krampen.org/oorzaken-van-k...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100