Hoe een zweetgeur snel af te wassen?

Sinds kort fiets ik elke dag naar het werk. Het is een tochtje van 8.5 km welke ik in een kleine 20 minuten weg trap.

Door de hele inspanning voel ik na aankomst dat er wat zweet opkomt. Ik zweet sowieso vrij snel. Ik gebruik nu een washandje met wat zeep om mij snel op te frissen. Douchen is geen goede optie. Zijn er middelen waarmee ik mij snel van de zweetgeur kan ontdoen en welke plekken zijn belangrijk om te wassen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.gezondenzo.net/overmatig-transpireren-6-tips-om-okselzweet-en-een-zweetgeur-te-voorkomen/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okselhaar is mooi dun. En ik fiets graag een beetje door. Ik doe het ook om in vorm te blijven :-).
paulus811
11 jaar geleden
8,5 km in 20 minuten is 25km per uur, prima prestatie lijkt me. Ik vind het niet zo gek dat je dan een beetje zweet krijgt. Deed iedereen dit maar, dan waren de files snel opgelost! (en ja, ik fiets ook)
paulus811
11 jaar geleden
Bij mij op kantoor is een douche aangelegd voor mensen die willen douchen. Belangrijk is wel dat de boel schoongehouden wordt en dat de douche regelmatig gebruikt wordt (en dat is ook zo). Groot voordeel voor de werkgever is dat je er gezondere en fittere werknemers van krijgt. Want juist dat zweten is wat veel mensen tegenhoudt om de fiets naar het werk te pakken. Soms lijkt het in het fietsenhok hier de Tour de France wel, er komt een hele groep in wielrennerskleding, douchen dan en kleden zich om. Prima denk ik.

Het beste antwoord

Dat washandje met water en een beetje zeep is al prima.
Zweetgeur zal er niet zo veel zijn als je iedere dag
schone kleren aan doet.
Maar ik kan me voorstellen dat je van dat zweterige gevoel af wilt.

Maar als je dat lastig vind, dan kun je ook een pakje vochtige reinigingsdoekjes kopen.
Die heb je in allerlei soorten en de goedkopere van Lidl of Aldi of Kruidvat eigen merkt zijn ook goed.
Ze zijn bedoeld om je gezicht 's avonds schoon te maken, maar voldoen ook prima om jezelf op te frissen.

Er zijn ook aparte "verfrissingsdoekjes" te koop.
Die zijn nog goedkoper ook.
Zie afbeelding voor een voorbeeld. Andere drogisten hebben ze ook.

Je doet daarmee je gezicht en nek en oksels en overal waar jij denkt dat het nodig is.
Daarna een goede deodorant gebruiken.

Toen ik nog iedere dag naar het werk fietste, had ik
ook altijd wel een schoon shirt bij me.
Je kunt dus fietsen in een t-shirt en - afhankelijk wat je op je werk wilt dragen - iets schoons aantrekken na het
opfrissen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wat ik je kan aanraden is om een Odorexdepper te gebruiken. Deze gebruik je 2/3 keer per week voordat je gaat slapen. Dit remt het overmatig zweten en de vieze zweetlucht. Je kunt je gewoon wassen de volgende dag en deo gebruiken.

Ik heb het zelf ook en ik gebruik het heel graag. Te verkrijgen bij Kruidvat/Trekpleister enzo.

http://www.odorex.nl/alle-odorex-deos/extradry/extradrydepper.html

Mocht je dit niet willen gebruiken dan zou ik als ik jou was verfrissingsdoekjes gaan halen en die meenemen. Daar zit vaak een geurtje aan wat de lucht van zweet al een beetje weg kan nemen. En dan ook een deo meenemen, bij voorkeur een mini.

Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom al die duimpjes naar beneden. Laat dat aan de vraagsteller over!!!!!!!!!!!
neem in een plastic zakje een natte washand mee, daar kan je na aankomst eerst je gezicht, je hals, je nek en je oksels mee wassen, drogen met een handdoek en vervolgens met een deodorant onder de oksels heb je een fris luchtje dichtbij je...

Toegevoegd na 2 minuten:
wat je trouwens beter zou kunnen doen, is eerder van huis gaan en langzamer fietsen, door iedere dag zo'n afstand te fietsen wordt je steeds fitter en als je niet hard fietst, zul je minder snel zal transpireren op den duur en dus ook niet ruiken naar zweet.

Toegevoegd na 9 uur:
@geenidee:
je vraag gaat over zweetgeur, je krijgt daar antwoord op en suggesties. jouw antwoord daarop staat in de reacties:
"Okselhaar is mooi dun.
En ik fiets graag een beetje door.
Ik doe het ook om in vorm te blijven :-)."

1) scheren = schoner
2) naar je werk toe: langzamer fietsen / niet transpireren / niet stinken
3) naar huis: in vorm blijven: terug hard fietsen / wel transpireren / wel stinken

dit is het "op maat gesneden" antwoord voor je!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat heel goed helpt is Zilverwater, doe dit op een washandje o.i.d. was de zweetplek en binnen 1 seconde is de geur weg. Ik heb hier ervaring mee. Lees de link eens door.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik eens natte doekjes die zitten in een witte plastic bus.
Ze zijn eigenlijk voor in de auto te gebruiken als je vieze handen hebt of zo.
Je kan er gewoon een uit trekken en dan de deksel weer dicht doen.
Je oksels je voorhoofd en misschien als je de kans krijgt ook tussen je benen.
Daarna een deodorant op doen b.v. dove
Nu verkrijgbaar in kleine handige reisformaten.
11 jaar geleden
Een washandje met enkel schoon water in een plastic zak en een handdoek meenemen en alleen met schoon water je oksels en andere eventuele zweetplekken afdoen, zeker niet van die deodorant doekjes of anti zweet spul gebruiken 1, deze werken niet en 2, je gaat er nog harder van stinken 3, het is allemaal geldklopperij alleen schoon water werkt en twee of meerdere keren per dag onder een frisse douche wanneer mogelijk, heb ik van een ex aangetrouwde schoonzuster die prostituee was (met een grote klanten kring) en enkel geurloze ontsmetting gebruikte en schoon water, o ja en zij stopte nooit met de pil, werd dus nooit meer ongesteld.