Wat is het verschil tussen ontkleuren en blonderen?

Ik weet nog steeds niet wat nou het verschil is tussen ontkleuren en blonderen, gebruiken ze daar nou hetzelfde spul voor of gewoon blondeersel bij allebei? En is de werking anders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zoek nog naar het antwoord: wat voor spul ze ervoor gebruiken..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
beste stardust, je hebt antwoord (2 x) op de vraag gekregen...
als je 3 vragen stelt, krijg je 3 antwoorden.

Antwoorden (3)

Blonderen is het lichter maken van haar en ontkleuren doe je als je bijv. een verkeerde rode haarverf hebt gebruikt en je het wil verwijderen / terug brengen naar je eigen kleur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
blonderen is je haar verven in een blonde kleur, gewoon blond of hoogblond
ontkleuren is als je je haar hebt laten verven in bijvoorbeeld rood, dat ze de verf er afhalen "ont"-kleuren is dus het tegengestelde van kleuren en kleuren is verven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ontkleuren doen ze met een reductiemiddel, blonderen met blondeer. In principe is blonderen ook ontkleuren, omdat blondeer het pigment uit je haar haalt (dus ook van je eigen haarkleur). Een reductiemiddel haalt alleen de verf uit je haar.