Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe herken ik achtergebleven shampoo resten?

In een eerdere vraag had ik het over witte schilfers vast aan m'n hoofdhuid.

Ik vraag me, nadat er uitgebreid naar is gekeken, af of het geen shampoo resten kunnen zijn.

Het is namelijk geen roos, dat bleek (zitten ook geen schilfers in het haar zelf)

Het probleem is dus na het wassen.... Vooral langs de voorkant van m'n haar verschijnen, als alles opgedroogd is, witte plekjes op m'n hoofdhuid, die vrij los zitten, en na wat krabben vallen ze uiteen als heel kleine schilfertjes (bijna doorzichtig)

Toegevoegd na 4 minuten:
Het lijkt trouwens gedurende de dag minder zichtbaar te worden op m'n hoofdhuid, maar het blijft wel uit m'n haar vallen, zo lijkt het. Die witte plekjes lijken dus een soort van "op te lossen"

Er is naar gekeken met een zogenaamde scoop (vergroot 200x) maar er was geen roos te zien...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
Gebruik je gel of wax?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, helemaal niets

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je shampoo niet goed uitspoelt, dan wordt het haar dof en sneller vies. Aan shampoo resten blijft vet kleven. Mogelijk dat dit de oorzaak is van je schilfers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan inderdaad dat het achtergebleven shampoo resten zijn. De vuistregel voor het uitspoelen van je shampoo is dat je minstens 1x langer de shampoo eruit moet spoelen dan dat je wast.
Het kan ook zijn dat je allergisch bent voor je shampoo/conditioner. Is dit probleem sinds je een andere shampoo/conditioner gebruikt? Probeer dan eens andere shampoo/conditioner.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding