Gaat je lichaam minder afvalstoffen uitscheiden als je producten gebruikt om zweet tegen te gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk het eigenlijk niet. Zweet word gebruikt om het lichaam af te koelen. Urine voert de afvalstoffen echt af. Zweet natuurlijk ook wel iets. Maar ik denk toch echt dat het niets uit maakt.

Het beste antwoord

De meeste afvalstoffen gaan via de urine, door te zweten verlies ook afvalstoffen, maar dit zijn er weinig, door te weinig te drinken zul je waarschijnlijk wel minder afvalstoffen gaan uitscheiden. Veel van deze stoffen kunnen in de huid gaan zitten, waardoor je gelig kunt worden en meer luchtjes bij je draagt(afhankelijk van je eetgewoontes)
(De huid van iemand die bijv. veel knoflook eet ruikt anders dan de huid van iemand die bijv. veel kaas eet). Mensen in azie vinden daarom ook dat wij maar vreemd ruiken(of stinken) omdat wij veel te veel zuivel gebruiken.

Afvalstoffen in je lichaam laten ophopen is in ieder geval niet erg gezond, drink daarom genoeg( liefst 2-3 liter puur water, alles waar smaak en suikers aan toegevoegd zijn(koffie, thee, fris, bier etc...) zorgt weer voor extra afvalstoffen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gemiddeld zweet u per dag een halve liter tot een liter vocht uit. Dat is voor 99 procent water, met daarin sporen van zout, melkzuur, urine en hormonen. Vers zweet is geurloos. Het gaat pas ruiken als het vocht in aanraking komt met uw huideigen bacteriën. De oorzaak van overmatige transpiratie ligt vaak bij stress, overgewicht of hormoonschommelingen.

Transpiratievocht (zweet) is op zich reukloos. Het zweet is weinig meer dan water met zout dat door het lichaam wordt afgegeven om het lichaam op temperatuur te houden. De onaangename zweetgeur is het werk van bacteriën die met de vetten en suikers in het transpiratievocht aan de slag gaan. Het duurt ongeveer één uur voordat de zo bekende zweetgeur zich ontwikkelt.
Om de bacteriën weinig kans te geven is eigenlijk heel simpel. Wilt u onaangename geurtjes voorkomen, dan moet u ervoor zorgen dat bacteriën geen kans krijgen. Hoe minder bacteriën, hoe minder nare geurtjes. Goed wassen is daarom een eerste vereiste.

Zweetgeur gaat u te lijf met een deodorant, dat is duidelijk. Maar wat voor een? Er zijn zogenoemde geurafdekkers en geurabsorberende deodoranten. De eersten vallen in de categorie ‘antiperspirants’. Ze bevatten bacterieremmende stoffen om de zweetgeur af te remmen en aluminiumzouten die de zweetklieren blokkeren, waardoor de transpiratie minder moet worden. Geurabsorbeerders zijn gewone geparfumeerde deo's die louter de geur proberen tegen te gaan.

Antwoord: nee. Bij zweet loos je (bijna) geen afvalstoffen, dat gaat via je urine.

http://www.support.an/item.php?id=166&search_txt=kanker&edition=&heading=&page=4
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarschijnlijk wel, wat de huid zelf betreft, Dit geldt alleen voor deodorants die zweetvorming afstoppen en niet alleen maskeren.
Ik merk als ik heftig nachtelijk transpireer, er 's morgens minder ochtendurine is.
Als ik dat zweten dus zou afstoppen, dan zou ik minder afvalstoffen afscheiden via de huid maar meer via de nieren.
Per saldo zal de totale uitscheiding dus gelijk zijn.
Overigens zit er niet heel weinig zout in zweet, het kan zelfs zout smaken waarbij de concentratie dan hoger is dan 9 gram per liter (fysiologisch zoutoplossing).
Darom moet men in de woestijn ook zouttabletten nemen , door zweten wordt zoveel zout verloren dat je daar een tekort aan op kunt lopen.
Daarom bestaan ook de bekende zakjes voor ORS (Oral rehtdratations salt) welke de zouten en stoffen bevatten die ook in Ringer's Solution zitten(de belangrijkste mineralen +glucose), welke laatste voor infusie gebruikt wordt voor ernstig verzwakte mensen.