Kun je ,als je last hebt van acne, liever geen melk drinken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit klopt! Ik ben toen begonnen met jus van havvn. En het werkte super.

Antwoorden (5)

Hallo heel toevallig heb ik het zelfde probleem. Ik ben langs een huidsspecialist geweest en die heeft gezegd dat ik beter geen melk kan drinken omdat de acne proces kan verergeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Betreft het dan alle soorten melk, of kan bijvoorbeeld sojamelk wél?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is meer een reactie dan een antwoord?? =P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle zwavel of zuivel producten :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zwavel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik weet niet meer hoe dat heet. Producten met melk zoals boter en kaas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, zuivelproducten dus. Als je twijfelt tussen twee woorden dan zoek je het toch even op? Zoek nu maar eens op wat zwavel is ;)
Mensen die een halve liter melk per dag drinken hebben 50 procent meer kans op puistjes dan mensen die zelden of nooit melk drinken. Dat blijkt uit onderzoek van de Harvard School of Public Health.

De grotere kans op acné komt door de natuurlijke hormonen die in melk en andere melkproducten zitten. Het menselijk organisme zou de hoge concentratie aan hormonen in koemelk niet aankunnen.

De hormonen maken onze huid vetter, waardoor de talgklieren gemakkelijker verstopt raken. Verstopte talgklieren leiden tot puistjes. Wie vooral magere melk drinkt, is hierbij slechter af dan wie halfvolle en volle melk drinkt. In magere melk is de verhouding hormonen immers groter.

Bij het onderzoek werd de etensstijl van 47.000 vrouwen in hun tienerjaren onder de loep genomen. Bij het vergelijken van de dagelijkse opname van melkproducten en het voorkomen van acne viel een duidelijk verband af te lezen.

Een liter magere melk per dag verhoogt de kans op acne met 44 procent. Wie een halve liter volle of halfvolle melk drinkt, vergroot de kans respectievelijk met 12 en 16 procent.

In het algemeen had wie regelmatig melk dronk 22 procent meer kans op het ontwikkelen van puistjes dan wie zelden melk dronk. Het verband werd ook vastgesteld bij room en kaas, maar niet bij pizza, chocolade en chips.

Bron: gezonderworden.nl

Koemelk neem ik aan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ik heb dus dit acne-melk probleem ook, maar ze zeggen tg altijd dat melk goed is voor je botten enzo. Dus is het dan wel zo gezond om zonder melk te leven?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
melk is in tegendeel iets voor volwassenen. Steeds vaker komen ze erachter dat melk voor baby's is. Ik zelf dronk jaren liters melk. En nu kan ik t niet eens meer verdragen. Lees dit linkje maar eens. En er staat heel veel meer op internet waarom we het eigenlijk niet eens ( meer) nodig hebben... Er zijn zat alternatieven voor oa sterkere botten... http://voeding.pilliewillie.nl/voeding-wat-is-er-mis-mee/melk1.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoewel zuivel prima kan passen in een gezond voedingspatroon is het ook weer niet noodzakelijk voor een gezonde voeding. Ook pinda's, walnoten, zonnebloempitten, gedroogde bonen, sojabonen, groene groenten, sardines en zalm zijn calciumbronnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+je, dat is schokkend! Ik heb tot mijn 16e elke dag een halve liter melk moeten drinken en zit al twee jaar met de meest vette, onzuivere huid die ik tot nu toe heb gezien. Wat ik wilde vragen; het deel 'de kans om acné te ontwikkelen' is mij niet helemaal duidelijk. Ik ben nu +/- een jaar gestopt met melk drinken, maar nu ik al acné ontwikkeld heb, betekent dat dat ik het al verpest heb? Of
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet alleen zuivel maar ook geraffineerde voedselproducten kunnen acne in de hand werken. Het effect is reversibel. Als het je lukt de voedingsmiddelen die acne in de hand werken te vermijden zou je acne minder moeten worden.
Melk kan de kans op acne inderdaad vergroten of bestaande acne verergeren. Soja melk kent deze bezwaren niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoewel de standaarden voor de huisarts aangeven dat er geen verband is tussen voeding en acne is er wel degelijk onderzoek waaruit blijkt dat dit verband er wel is, waaronder zuivel:

Begin 2007 werd geopperd dat de geraffineerde koolhydraten (zoals suiker, witbrood, witte pasta, ontbijtgranen en zetmeelrijke groente) de boosdoeners zouden zijn. In een klinische trial werd een groep mensen met acne getest waarbij de helft op een dieet gezet werd met weinig geraffineerde koolhydraten, terwijl de rest mocht blijven eten zoals ze deden. Na twaalf weken bleken diegenen die minder geraffineerde koolhydraten aten, veel minder acne te hebben. Zij bleken ook te zijn afgevallen.

Een andere voedingsfactor zou zuivel kunnen zijn. De prestigieuze Harvard School of Public Health publiceerde onlangs dat vrouwelijke adolescenten die melk dronken een licht verhoogde kans op acne hadden, of het nu om volle, halfvolle of magere melk ging. Ongeveer even licht, maar ook significant verhoogd is dat risico bij een infectie met Candida.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beter eigenlijk niet maar als je minder acne wil kan ik je helpen in het shopping center bij .... Ja ik ken De winkel naam niet maar bon daar zijn dat kleine doosjes die echt echt helpen