Hoe kom ik van mijn vettige huid af ?

Ik heb ieder jaar na de zomer last van een hele vette huid,waarschijnlijk is dit gewoon een reactie van mijn lichaam om mijn huid te beschermen tegen het weer.
Echter word ik er wel gek van want doordat ik met mijn handen het haar uit mijn gezicht wrijf word mijn haar ook vies vettig.
Zelfs in mn oorschelp is het heel vet.
Mijn huid glimt er ook helemaal door :-(

Ik heb geprobeerd om dit te verhelpen met middeltjes maar juist daardoor gaat mn huid extra vet aanmaken ofzo.

Ik wil hier vanaf maar hoe ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (5)

Minder vet eten bijv. Mayonaise enz. En elke dag je gezicht met ijskoud water wassen :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag aan je dokter of hij een recept wil uitschrijven voor vitamine A-zuur creme. Deze beinvloedt je talgklier [productie.

http://www.huidinfo.nl/vettehuid.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een vette huid heeft te maken met de activiteit van de talgklieren, dat verschilt per persoon. Onder andere hormonen hebben er invloed op dus tijdens de pubertijd en de menopauze verandert er meestal veel.

Je kan bij je huisarts uitleggen dat je het lastig vindt, je huisarts kan je een recept geven voor medicijnen die de talgproductie tegengaan.
Overigens is hier verder (volgens mij) geen medische reden voor nodig.
12 jaar geleden
esth0r
12 jaar geleden
ach, als je liever het mayonaiseverhaal gelooft moet je dat zelf weten!
Ik heb er geen goed antwoord op, maar omdat mn reactieknopje niet werkt zet ik het toch hierop.
Vaker met lauw water wassen en voorzichtig deppen, niet wrijven.
en...bedenk...hoe vetter je huid is, des te minder rimpels je zult krijgen !! dus, er is ook een voordeel aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klein beetje citroensap in lauw water en hiermee je gezicht reinigen of als toner gebruiken.