Hoe mijn haar minder droog en dun krijgen?

Ik heb (vooral aan de achterkant) vrij dik en erg droog haar. Kan er eigenlijk niks mee, normaal gooi ik er gewoon een zooitje gel in waardoor het gaat krullen, dan valt het wel mee. Echter wil ik ook wel eens wat anders doen met m'n haar, wil het een tijdje lang laten groeien. Hoe zorg ik dat m'n haar minder droog wordt? Hoe maak ik het dunner? Wat kan ik doen als ik lang haar wil?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Heel simpel: ga met je kapper praten. Vraag om een goed en volumineus kapsel met veel mogelijkheden.

Tips om je haar dikker te laten worden:

Niet teveel troep als gel etc in je haar, een beetje schuim doet al wonderen.

Verf je haar niet.

gebruik speciale shampoo voor droog en futloos haar.

Was je haar niet te vaak

Neem regelmatig een haarmaskertje (eens in de week / twee weken) etc,.

Meer tips:
http://www.schwarzkopf.nl/sknl/nl/home/haartips/gestresst_haar/problemen_met_gestresst_haar/trockenes_haar1.html

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.haarshopbenemonte.nl/styling-fijn-en-dun-haar.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil juist dunner haar. Ik heb ook al met de kapster gepraat, die vertelde me dat als ik het wat langer zou laten groeien het in een golvende beweging zou gaan en ook dunner
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de tips omdaraainen dan. Maar de kapper moet het dunner kunnen knippen. of zelfs uitdunnen.
Als het goed is kan je kapper het zo knippen dat je bos dunner wordt. Maar dat is afhankelijk van de lengte van je haar. Een vriendin van me heeft een ook een grote dikke bos haar en zij laat het bij de kapper 'uitdunnen' (zo noemt ze het zelf). Zonder dat het zichtbaar is knipt de kapper er wat 'volume' tussenuit.
Zo nu en dan producten met kokos(olie) gebruiken helpt tegen droog haar. O.a. bij het kruidvat verkopen ze het merk Inecto.
En...je haar niet föhnen helpt ook!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2 of 3 druppels druivenpitolie van bijvoorbeeld Jacob Hooy in je handen en dat in je haarpunten inmasseren als je haar droog is. Beschermt ook tegen de warmte van je haardroger. Niet elke dag doen. Een flesje kost ongeveer €3,50 en bewaar het in de koelkast.

En was je haar zo weinig mogelijk met shampoo. Zeker niet elke dag.

Toegevoegd na 1 uur:
Je haar is zo ook beter beschermt tegen splijten waardoor het makkelijker is om langer haar te krijgen dat er beter uitziet.