Kan ik gaan zwemmen en daarna onder de zonnebank?

Ik wil een keer onder de zonnebank. Ik heb best een gevoelige huid. En waar ik iedere week zwem kan ik ook onder de zonnebank. Kan ik beter voor het zwemmen onder de zonnebank of erna, of helemaal een andere dag? Heeft het überhaupt invloed op elkaar of op mijn huid?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Ja, dat kan en hoeft geen probleem te zijn. Ik adviseer je wel om na het zwemmen eerst even te douchen om chloorresten van je lichaam af te spoelen.

Verder heel belangrijk: Droog je goed af alvorens je onder de zonnebank gaat!!
Nog aanwezige waterdruppels kunnen snellere verbranding van de huid veroorzaken...