Moet je een gezichtsreiniger blijven gebruiken als je al na de eerste keer gebruiken een trekkerig gevoel van krijgt?

ik had gehoord dat je daardoor meer puistjes kan krijgen doordat je huid niet goed is gehydrateerd

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je huid zo reageert op de gezichtsreiniger die je gebruikt, heb je waarschijnlijk een lotion te pakken die niet helemaal aansluit bij jouw huidtype. Waarschijnlijk heb je een gevoelige huid en dan is het verstandig om een reiniger te kiezen die minder agressief is. Misschien moet je toch even op zoek naar een ander merk, een ander type lotion.

Maar mijn ervaring is dat gezichtsreinigers meestal een beetje een trekkerig gevoel opleveren, of ik nou een lotion van de Hema gebruik of een of ander duur merk. Wat ik doe: na het reinigen met een wattenschijfje, spoel ik mijn gezicht altijd na met water, gewoon uit de kraan. Daarmee spoel je het eventueel achtergebleven vuil weg, maar ook de restjes lotion. En je gezicht is weer helemaal fris.

Mijn advies: gebruik een lotion die zo min mogelijk chemische stofjes bevat. Dus eentje zonder parfum en liefst ook eentje zonder alcohol! Dat zijn meestal de twee bestanddelen waardoor je huid zo trekkerig aanvoelt. Hoeft niet duur te zijn: de Hema heeft er eentje zonder alcohol en zonder parfum die heel goed werkt voor de gevoelige huid. En nog goedkoop ook. En zoals gezegd: na afloop nog even naspoelen met water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb talloze gezichtsproducten gebruikt omdat ik een lastige huid had. Alles wat niet goed aanvoelde, maakte mijn huid ook niet mooier. Nu heb ik eindelijk een goede facewash, tonic en milk gevonden die niet prikt, trekt e.d. en sindsdien zie ik er stralend uit. Het gevoel van je gezicht na een reiniging geeft dus aan wat goed voor je huid is. Mijn tip is om dit spul niet meer te gebruiken. En vergeet niet na een facewash altijd een gezichtscreme te gebruiken, want na het wassen heeft je huid sowieso voeding nodig omdat het lichtelijk is uitgedroogd. succes!