Ik heb heel dik en vooral pluizig haar, als ik mijn haar los heb is het heel erg 'ontploft' wat kan ik doen met mn haar zonder dat het vast zit ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Antwoorden (6)

Je kunt het door een kapper laten uitdunnen.
Amadea
12 jaar geleden
Zelf gebruik ik altijd cremespoeling. Je haren worden er zacht van en het zorgt ervoor dat er minder klitten in je haren komen te zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je haar stylen is een goede optie, lijkt mij. Of een deel van je haar stylen en voorste plukjes wegzetten met clipjes. Ik zou even op Youtube kijken als dit geen goed antwoord is, want daar vind je vast wel wat !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar het probleem is dat het erg dik is, en ik wel een uur eerder uit bed zou moeten ..
na het wassen schuimgel gebruiken wil wel eens helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
John Frieda heeft goede produkten tegen het pluizen. Gewoon bij de drogist te koop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt dat je haar pluist, dat betekend dat je haar ontzettend droog is! Probeer de vochtbalans in het haar te verhogen en laat vooral de föhn en de stijltang links liggen, want deze laten het haar juist alleen maar meer uitdrogen.

Zorg ervoor dat je voldoende vocht binnen krijgt en stimuleer het haar dus van binnenuit. Dit kun je ook doen door onverzadigde vetten te eten omega 3 vetzuren die in vette vis zitten, zoals zalm, makreel, haring, tonijn etc.

Ook kun je het haar van buiten uit stimuleren of sommige dingen juist mijden, zoals bijvoorbeeld de föhn. Laat je haar bijvoorbeeld gewoon drogen in de buitenlucht.

Was het haar niet te vaak met een te hardnekkige shampoo, vervang de shampoo regelmatig gewoon met water en spoel het haar dus gewoon goed uit, dan iedere dag het haar te wassen met shampoo. Shampoo is zeep en laat het haar dus uitdrogen, dit geldt eveneens voor de huid.

Maak regelmatig gebruik van een goede hydraterende shampoo of conditioner, deze brengen een laagje aan die ervoor zorgt dat de vochtbalans weer op peil gehouden wordt.

Ga iets vaker naar de kapper om de dode haarpunten eraf te laten knippen.

Toevallig hebben we vandaag een artikel gepost op onze site betreft droog haar, wellicht de moeite waard eens te bekijken. Zo zie je de oorzaken van droog haar en zie je wat je er het beste tegen kunt doen! Succes en hopelijk wordt het haar minder snel zo droog!