Ik heb ineens allemaal rode vlekken op mn armen, sinds net, dus ik denk dat het door de warmte komt, wat is het?

ik heb altijd al rode bultjes op mijn arm maar nu ineens echt rode vlekken, ook op mijn onderarm, ik heb het geprobeert op te zoeken maar ik weet niet precies wat het is, weet iemand wat het kan zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

Toevallig vandaag veel in de zon gezeten? Dan denk ik dat je last hebt van een zonneallergie. Mijn zus heeft hetzelfde, zijn zalfjes en dergelijke voor te halen bij de apotheek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan heel goed warmte-uitslag zijn. Het kan ook een allergische reactie zijn, bedenk of je jezelf ergens mee ingesmeerd hebt wat dit zou kunnen veroorzaken. Verder zou het ook nog zonne-uitslag kunnen zijn, als je in de zon gezeten hebt.
Met een beetje geluk trekt het vanzelf weer weg. Mocht het vrijdag nog niet weg zijn, dan zou ik even langs de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- zonneallergie
- zweetirritatie
- netelroos
- voedselallergie (schaaldieren, aarbeien, spinazie,...)
- contactallergie (wasverzachter, bodylotion, nikkel, leder,.)
- stofmijtenallergie

Mijn armen zien er net zo uit als ik aan een teak tafel heb gezeten, in mijn geval dus allergie voor de houtsoort of de olie waarmee ze werd behandeld.

Denk maar eens goed na wàt je vandaag ànders deed dan anders (eten, kleding, verzorging, sporten, zweten, juwelen,...) ben er zeker van dat je een antwoord zal vinden