is blush haram in de islam?

Ik heb gelezen dat make up haram is maar is blush dan ook haram? Jaja ik weet dat dat ondere de make up valt maar het is niet zo donker als eyeliner, mascara etc... dus wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Het gebruik van make-up is haram, omdat Allah een vrouw verbiedt om haar schoonheid tentoon te stellen aan een ander persoon dan haar echtgenoot.

Je doet blush op om er mooier en gezonder uit te zien, als je zelf geen frisse rode wangen van nature hebt. Daarom is blush wel degelijk ook haram.
Amadea