Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wordt een kraswond een litteken?

ik heb mezelf gekrast aan een kar op mijn werk. Het zijn 2 lange en 2 korte krasjes, de bovenste heeft een beetje gebloedt. De plek zit op mijn pols, het lijkt nu net of ik mezelf gesneden heb. Wanneer trekt de roodheid weg en wordt dit uiteindelijk een litteken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als deze wondjes goed behandeld zijn/worden, dan zullen ze zonder litteken genezen.
Goed behandelen wil zeggen: direct goed schoonmaken en desinfecteren en verder goed schoon houden.
Infectie kan lijden tot littekens.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
De diepte en de breedte van een kraswond, maar ook de plaats ervan en of het gaat ontsteken bepalen of er een litteken komt. Ook als het niet ontsteekt kan er nog altijd een litteken ontstaan. waar de huis dunner en kwetsbaarder is, ontstaan gemakkelijker littekens dan waar de huid wat dikker is. De buitenkant van je onderarm kan meer verdragen dan de binnenkant ervan. Maar als er sprake is van een oppervlakkige kras, met enige ontvelling, maar niet van een snee, dan zal die hoogst waarschijnlijk zonder litteken genezen. Je moet maar zo denken, iedereen die regelmatig in de tuin werkt, rozen snoeit en/of een jonge hond of kat heeft, zit regelmatig vol met schrammen. Daar zie je niks meer van na een tijdje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding