Informatie over wax en gel?

Hallo, ik ben een jongen van 14* en wil graag het verschil weten van wax en gel. Op het moment gebruik ik gel van: Schwarzkopf Power Gel Extreem 5.

Hoe ik het nu gebruik voor me haar:
1. Ongeveer 3 of 4 vingertoppen gel (dus ong. zoveel gel spuit ik op me hand).
2. Smeer het over beide handen alsof je je handen met zeep wilt wassen.
3. Ga met me vingers uit elkaar door me haar, todat het recht overeind staat.
4. Doe ong. vanaf waar me haar naar beneden gaat (dus de achterkant ervan) plat.
5. Daarna haar van voorkant (zoals een barrière) omhoog doen.
6. En als laatste de haartjes die wat uitsteken van de achterkant plat maken.

Ik heb nog nooit wax geprobeerd, alleen maar gel. Ik weet van gel al ongeveer hoe het werkt enzo, maar helemaal niks van wax alleen een paar dingetjes ( heb ook al soms gegoogled, maar daar vond ik ook niet echt wat ik zocht).

Daarom vraag ik aan jullie of:
1. Jullie wat informatie zouden willen geven over wax (of nog paar dingen over gel).
2. Misschien de verschillen vertellen tussen wax en gel.
3. Goeie wax merk/aanraders ofz. vertellen, zodat ik weet wat de ''goeie'' merken zijn.
4. Weet ik op het moment even niet.

*Sinds 1Mei.

Vriendelijke groeten,
Locman

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

haargel:
wordt hard
is makkelijk uit te wassen
het haar is zonder het nat te maken, niet in een ander model te kneden.
Haarwax:
blijft soepel
is heel vet en daardoor moeilijk uit te wassen
je kunt je haar de hele dag in een ander model kneden.

Je gebruikt de gel goed, alleen is het aan te raden, de gel ook dicht bij de hoofdhuid aan te brengen, om daar ook wat stevigheid te creëren, maar iedereen gebruikt het op zijn eigen manier en als die jou bevalt is dit dus prima.

Wax zou je een keer kunnen proberen, maar wees daar nog zuiniger mee, dan met de gel, ander loop je met een enorm vet hoofd rond.

Welk merk bij jou past is echt een questie van uit proberen, dat is heel persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik gebruik wel is wax voor een mooie wetlook maar zoals jij je gel gebruikt is wax niet erg geschikt. Wax is meer een vat vorm dan vloeibaar. Dus je zal die halve pot in je haar moeten smeren wil het kunnen tippen aan jouw gel gebruik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh en wil je wax gebruiken dan zal ik die van schwarstkoppf (of zo.) gebruiken die is erg goed.
Gel is een soort lijm als je het met wax vergelijkt. Goede wax wordt niet hard, maar blijft beweegbaar. Zelf gebruik ik murray's. Echt een rotzooitje met het in je haren doen, maar het geeft echt een mooie verwarde look.