Waarom jeukt het gebied, waar een puistje is op je lichaam?

Daar heb ik wel last van. En ben nieuwsgierig naar waarom het zo is

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.3K

Antwoorden (2)

Omdat dat puistje in feite een ontsteking is,en dat kan jeuk veroorzaken.
fremar
11 jaar geleden
Dat is een goed teken.
Dat is namelijk een teken dat de huid zich aan herstellen is.
Een wondje, of een ontsteking roept een reactie op en de afweermechanismen gaan het werk:
Jeuk duidt op genezing van de pijnzenuwen, die naderend gevaar moeten signaleren.
Er gaan nieuwe gezonde cellen aangemaakt worden en door de groei van die cellen krijgt je huid jeukprikkels.