Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn haar overal even krullend is?

Mijn haar is aan de voorkant en aan de onderste laag erg krullend, maar de bovenste laag van mijn haar is slag tot bijna stijl...
Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn haar overal even krullend is zonder mijn haar te krullen met een krultang?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
25K
Ritsuka
7 jaar geleden
Kan niet zonder krultang denk ik
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Stel deze vraag eens aan je kapper, de oorzaak van dit probleempje is te vinden door je haar te zien en te voelen. mogelijk is je haar niet in een goede coupe geknipt, om de krullen tot hun recht te laten komen. Ook kan het zijn dat je de verkeerde verzorgingsproducten gebruikt voor je haar, of je haar te vaak wast. Of een verkeerde kam/borstel gebruikt, een borstel is niet geschikt voor krullend haar, kies een houten, of hand-gezaagde kam met grove tanden. Als je geluk hebt, dan kun je de krullen erin kneden, zolang je haar vochtig is, doe dat dan, terwijl je hoofd naar beneden hangt om extra volume te krijgen.

Antwoorden (2)

AH ik ken dat. Heb ik ook een tijdje gehad. Het betekend dat je haar te dun is om een verende krul te maken. Hier moet je dus iets aan doen. Ik deed altijd een maskertje van ei en yoghurt in mn haar, en daarna gebruikte ik mn shampoo. Gebruik vooral geen conditioner, dit verslapt het haar alleen maar. Nadat ik het gewassen had, heb ik mn natte haar uit gekamd, en niet gefohnt. Sommigen zeggen dat fohnen juist volume en krul maakt, maar dat was bij mij niet het geval. Ik draaide me haar dan 1 kant op, in een spiraal. Wat je ook kan doen, is wanneer je haar gedroogd is, er krulspelden in zetten. Deze geven krullen en meer volume. Met krulspelden kun je ook makkelijk slapen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Weet je wat je het beste kunt doen? Je haar in laagjes laten knippen, dit zorgt ervoor dat je op verschillende plekken meer krullen krijgt en je haar niet zo lijzig is. Verder was ik altijd eerst mijn haar en als ik klaar ben hou ik mijn haar ondersteboven en kneed ik de krullen richting mijn hoofd, daarna gooi je het naar achteren pak je 2 pompjes van andrelon perfecte krul en doe je de precies hetzelfde als de vorige stap en kneed je het spul in je haar. Zelf maak ik altijd eerst de crème een beetje warm met mijn handen maar dat hoeft niet perse. Als je klaar bent gooi je je haar gewoon weer naar achteren en laat je het drogen, vooral niet aan je haar zitten als het nat is want zo krijg je naar mijn idee een vreselijk lelijk model in je haar en zit het voor geen meter haha maar dat heb ik altijd hoor.

Vroeger deed ik ook weleens flink wat haarspray in mijn haar als het ondersteboven hing en ging ik weer kneden, dan krijg je ook een flinke bos, maar persoonlijk vond ik dat niet zo fijn met wassen etc. En het voelde vies aan dus probeer zeker even de eerste tip en mocht je het gedaan hebben laat dan vooral weten of het werkte! Dat vind ik namelijk wel leuk om te horen, succes!