Hoe kan je het beste je gezicht een reinegingsbehandeling geven voor een feest of gewoon om er wat beter uit te zien?

Ik heb dus last van onzuiverheden in bepaalde periodes het is heel onregelmatig dus weet ik ook niet precies hoe ik ermee om moet gaan. Ik heb een hele gevoelige huid en heb al veel producten gebruikt die niet genoeg resultaat gaven. Ik heb producten van loreal en garnier gebruikt. Iemand een goed reinegingsbeurt voor het gezicht? Ik hoor het graag!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Een grondige reiniging, voorafgaand aan een feestje, kun je bereiken door het volgende te doen;
Je gezicht wassen met een frisse facewash en/of een milde scrub. De facewash gebruik je iedere ochtend en avond, de scrub (of peeling) 1 keer per week. Daarna kun je kiezen voor een zuiverend of een hydraterend masker. Deze laatste(!) laat je zolang mogelijk zitten, zodat de werkstoffen optimaal hun werk kunnen doen, het zuiverende masker tot de aangegeven tijd. Daarna gebruik je een moisturizer en vervolg je eventueel met je make'up.
Kies voor een merk voor de gevoelige en vochtarme huid. Laat je eventueel adviseren in een parfumerie, zij kunnen een plan maken voor je, rekening houdend met je budget.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hey BBundy21,
Ik zie nu dat je een heer bent, dus dat deel over make-up moet je maar even vergeten, sorry ;-)
Stomen zou ik doen na het reinigen van de huid en voor het masker. Ik zou de peeling achterwege laten, dat word dan teveel van het goede.
Bedoel je met alcohol een lotion? Pure alcohol zou ik niet doen, droogt uit en is agressief. Een lotion mag altijd, die zou dan vóór de moisturizer moeten komen. Een gevoelige huid is niet altijd gebaat bij een lotion, een onzuivere huid vaak wel, dus áls je dat wilt, kies dan een milde.
Mijn man gebruikt de producten van Kyoku, die zijn op natuurlijke basis en werken tegen ontstekingen. Dat lava masker is super, die pik ik ook wel eens.

Andere antwoorden (1)

Er zijn 2 mogelijkheden. Als je je erg zorgen maakt hierover, kun je een keer naar een professional (dermatoloog ). Deze kan jou misschien wel tips geven, of kijken of er sprake van een allergie zou kunnen zijn.

De 2e mogelijkheid is om producten blijven te proberen. Er is vast iets dat misschien wel werkt. Ik deed er jaren over voor ik wat vond. Want ikzelf moet om de 2 weken (dure) scheermesjes vervangen, en mezelf goed insmeren met Q10 van Nivea. Het helpt wel.