Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je je haar verven met net gewassen haar?

Ik kom letterlijk net uit de douche, en ik wil zo meteen mijn haar verven. Maar ik las nu net op het internet (op meerdere sites) dat je beter je haar niet kan gaan verven als het net gewassen is. Toch zou ik zelf echt heel graag voor morgen mijn haar geverfd willen hebben. Kan ik het nu nog wel verven?

Toegevoegd na 4 minuten:
En dan bedoel ik zeg maar ook dan het dan ook goed en mooi blijft zitten.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Haar
50K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat kan wel, aan de uiteindelijke kleur doet het ook niet af, maar het huidvet, als je je haar niet gewassen hebt, beschermt je hoofdhuid en het haar voor een groot deel tegen de wat agressievere stoffen in de haarkleuring, het voorkomt irritatie, tenzij je allergisch bent voor het product. Vergeet ook niet de allergietest uit te voeren voor het gebruik, zoals omschreven in de gebruiksaanwijzing.
Volg altijd de gebruiksaanwijzing voor het kleuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het kan maar zal slecht of niet pakken. Wat op de verpakking en op die sites staat klopt. Het pakt dan niet of slecht, daarom wassen ze je haar ook nooit voor het kleuren bij de kapper. Het beste is enkele dagen niet wassen en dan kleuren. Volgende keer lees je beter eerst de verpakking voor je het plan maakt het te gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe vetter je haar is, hoe beter de verf blijft zitten. Daarom worden de haarpunten van geverfd haar ook het snelste licht en faal. Punten zijn nou eenmaal een stuk droger, helemaal als je vaker je haar hebt geverfd.

Maar het is niet zo als de verf minder goed je haar pakt, je haar er minder erdoor beschadigd. Juist het tegenovergestelde, door dat je het haar net gewassen hebt staan je haarschubben nog open waardoor het juist schadelijker is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding