wat te doen als blondering 12% niet pakt op mijn haar?

Ik heb al lang de wens om mijn haar grijs te verven. Helaas is dit laatst niet helemaal goed gegaan.

Blondering heeft mijn haar wel iets opgelicht, maar erg oranje/geel achter gelaten.

Wat er gedaan is

4x achter elkaar met 12% geblondeerd
2x lang in de zilvershampoo
1x zilvertoner
1x zilver kleurspoeling

Opvallend is:
Het is 4x met 12% geblondeerd maar totaal niet beschadigd. Mijn kapster heeft daarom het idee dat het hele goedje uberhaupt niet werkt. Daarnaast zijn een aantal plukken wel wit/grijs en andere niet.

Extra feiten:
Mijn haar hier voor was ongekleurd licht/midden blond van mezelf. Mijn haar is 1 dag voor de blondering gewassen, geen conditioner gebruikt. De uitgroei is later donker geverfd op mijn verzoek. Het hele proces is na behoren gedaan door een gediplomeerd kapper. Ik heb niet hoeven afrekenen voor het teleurstellende resultaat. Ook zij weet niet waarom het niet heeft gepakt en is net als ik op zoek naar tips.

Heeft iemand hier een idee waarom de blondering niet pakt? En wat zou kunnen helpen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Haar
10.5K
Ritsuka
7 jaar geleden
Laat je adviseren door een kapper
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kapper kan dan wel gediplomeerd zijn, maar dat zegt weinig over zijn/haar kleurkwaliteiten, in dit geval ontkleurkwaliteit. Ik adviseer je een andere kapper dit te laten herstellen, als die dat wel wil. Een goede kapper ontkleurt zelden met 12%, met dat percentage loopt je haar zware schade op, het droogt enorm uit en loopt de kans af te breken. Een goede kapper zal hier dus zeer waarschijnlijk niet meer aan beginnen, tot je haar goed genoeg is hersteld. Ik vermoed dat een kapper die verstand heeft van kleuring, je adviseert het haar donkerder te kleuren met een semipermanente kleuring en pas als je haar herstelt is, overgaat op egaal ontkleuren, met een veel lager percentage ontkleuring. Weg bij deze kapper en op zoek naar een goede kapper, met ruime ervaring in kleuren en ontkleuren.

Antwoorden (2)

Waarom : mogelijk niet dik genoeg opgezet . Of juist te dik blondering heeft heel veel zuurstof nodig ( oxidatie is een vorm van verbranding en ja zuurstof is essentieel ) Ja 12% is niet nodig mogelijk met 6% wordt het witter ( waarom kan ik hier niet uitleggen ) koop blondeer en waterstof ( in crème ) meng het en zet het op van af de punten dan de lengten dan na een uur of 2 !!! Pas de aanzet. Of nog later pas als de punten en de lengten bijna goed zijn de aanzet inzetten !! Is het tussen tijds verdroogt niet uitspoelen !! Maar met de planten spuit opnieuw bevochtigen met HEET water ( niet bloed heet ) pas op het kan gaan lopen met risico voor ogen en kleding . Zorg dat je het geheel steeds oplucht met een grote kam steeds even door kammen Vd verse zuurstof. Draag handschoenen en oude kleding het gaat gegarandeerd fout . Reken op z'on 4 uur. Dan de zilver of wit spoeling er op . Is het nog geel of oranje gewoon blijven zitten in een warme goed geventileerde ruimte zonder tocht . ( Ja dus geen koude lucht stroom ). Dus lang laten zitten , laag waterstof % veel zuurstof ( dat laatste vergeet men ook bij de kapper ) en niet de aanzet inzetten voor dat de lengten en punten oké zijn. Tip . voor dat je begint ga naar de wc en eet wat van te voren . Succes.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een druppel op je schoen of ? De houten vloer of tapijt en de schade is enorm.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat met 6% waterstofperoxide het haar lichter wordt dan met 12% klopt niet, je kunt hetzelfde resultaat bereiken met 3 of 6% als met 12%, alleen is 6% minder schadelijk voor het haar dan 12 waterstofperoxide.
De ontkleuring werkt door zolang de waterstofperoxide vochtig is, het haar nat sprayen tussendoor klopt, maar het is wel belangrijk de kleurhoogte die bereikt is te checken voordat je dat doet, dit hoeft echter niet heet of warm, kies de temperatuur die je klant prettig vindt, het gaat alleen om het vochtig worden, om de ontkleuring verder zijn werk te laten doen, heet water is sowieso nooit goed voor het haar, dat droogt het haar onnodig uit, beter kies je voor lauw water. Tijdens het inwerken mogen er zo min mogelijk temperatuurswisselingen plaatsvinden, in een koele salon kun je kleuren, in een warme salon ook, maar stuur de klant niet de kou in vanuit een warmere ruimte, of andersom terwijl de ontkleuring zijn werk doet.
12% Vernietigd de keratine in het haar, als je 12% waterstofperoxide te lang laat inwerken, of het ontkleuren hiermee te vaak herhaald, wordt het haar zeer breekbaar. Maar een hoog percentage waterstofperoxide is ook zeer slecht voor de hoofdhuid. Als je een lager percentage waterstofperoxide gebruikt, duurt het langer voordat het haar ontkleurd is, maar breng je minder schade aan het haar en de huid toe.
verder in volgende reactie
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vraagsteller zegt geen schade aan het haar te hebben, ik durf dat sterk te betwijfelen, binnenin de haren is er vrijwel zeker grote schade aangericht, een kapper komt daar achter tijdens en na het wassen van het haar.
Logisch is dat de keratine in het haar zodanig beschadigd is, dat het product daardoor niet meer pakt. Ik vindt ook de tijd die jij aangeeft voor het intrekken van de ontkleuring erg lang, als het zolang nodig heeft doe je dat niet in 1 keer. Dat moet in etappes gebeuren, met enkele weken tussen de etappes om het haar weer te laten herstellen.
Hier is het echter niet van belang hoe ze het haar 1 egale kleur kan krijgen, het haar is echt zodanig beschadigd dat geen goede kapper er nog aan begint. Ook zelf doen is sterk af te raden. Gun je haar rust totdat het hersteld is. Dat duurt minimaal 2 tot 6 maanden. Na die rusttijd kun je naar een andere kapper gaan, kies er 1 met kennis over kleuren en ontkleuren en vertel hem/haar wat er is voorgevallen, wees daar eerlijk over, anders kun je een kapper niet aansprakelijk stellen voor nog meer schade. De kapper kan dan je haar wassen en kijken of je haar klaar is voor een herstel behandeling. Verzorg je haar in die tijd optimaal. Als je zo lang niet wilt wachten, kun je naar een kapper met verstand van kleuren gaan en vragen of die een donkerdere semipermanente kleuring als tussenoplossing aan wil brengen, maar vertel hier ook het verhaal.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een tip! Niet 4 uur laten intrekken zoals een reactie hierboven vermeld. Als je dat doet, terwijl je het pas hebt ontkleurd of ookal is het nog nooit ontkleurd, breekt je haar af. 1,5 uur is de max, want het product is toch uitgewerkt en de chemische stoffen maken het nu alleen maar kapot. Als het geel word, probeer silvershampoo voor een paar weken en laat je haar gewoon even een tijdje rusten en verzorg het goed met maskers. Pas na 2 maanden raad ik het je aan om opnieuw te proberen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Crea haar antwoorden en opmerkingen beschouw ik vaak als zeer waardevol . Ook weer deze maar niet in alles kan ik mij vinden zeker nu sxch er nog een schepje blondeer er boven op doet . Haar wat beschadigd is kan niet herstellen door rust , haar is een dood materiaal en wordt gevormd in de hoofdhuid . Daarna blijft het zoals het is tot dat het afgeknipt is . Dus kapot haar met rust laten helaas het is geen griepje . Haar wat beschadigd is kan wel enigszins hersteld worden ( opgevuld worden ) met diverse stoffen ( haarherstellers van Kerastase of andere duurdere of wat goedkopere soorten ) het moet zich aan de schubben laag hechten of de keratine versterken . Bij de goedkopere is er vaak alleen een cosmetisch effect ja dat wel ! Met polymeren en ? Vaak met niet bestaande zelf verzonnen namen. Het resultaat maximaal mogelijk het voelt en ziet er beter uit . Maar de beschadigingen blijven dus na die zgn rust periode moet er toch weer geblondeerd worden alle toevoegingen belemmeren de blondering dus nog meer chemie met hogere % en ja snot tot gevolg dan moet je het weer gaan herstellen en hopen dat het weer toonbaar wordt . Mijn devies is doe het of niet dus wil je blonderen ga dan tot het einde in een x door zo niet ga niet blonderen. De halve tram zit al vol met halve mislukte blondjes . Nog een misverstand blond poeder met waterstof zijn niet snel uitgewerkt maar raken verdroogd . Lees mijn antwoord hoe daar mee om te gaan . Het uitspoelen en een week later terug te laten komen is een zwakte bod Wat alleen moet gebeuren als de klant een huidreactie krijgt blijf daarom van die hoofdhuid af dat lukt je altijd in de laatste 10 min .
Een tip! Niet 4 uur laten intrekken zoals een reactie hierboven vermeld. Als je dat doet, terwijl je het pas hebt ontkleurd of ookal is het nog nooit ontkleurd, breekt je haar af. 1,5 uur is de max, want het product is toch uitgewerkt en de chemische stoffen maken het nu alleen maar kapot. Als het geel word, probeer silvershampoo voor een paar weken en laat je haar gewoon even een tijdje rusten en verzorg het goed met maskers. Pas na 2 maanden raad ik het je aan om opnieuw te proberen.