Ik heb als jongen mijn snor geharst krijg ik mijn snor nog terug ?

aub antwoorden

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Haar
2.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
is dan meer dan 50 procent van mijn haartjes beschadigt of gwn 5 procent
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
'Meer dan 50 of gewoon 5 procent?'
Waar haalt u die percentages vandaan?
Herhaaldelijk harsen van de haren kan leiden tot minder haargroei omdat de haarzakjes uiteindelijk beschadigd raken, waardoor de haren minder snel teruggroeien.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Door de verkeerde harstechniek te gebruiken, kunnen haarzakjes ook bij de eerste keer harsen beschadigen, wat ervoor kan zorgen dat de haartjes niet terug groeien.
Heb je zelf geharst dan is die kans wat groter als je de techniek niet beheerst (hars met de haargroei mee aanbrengen, hars tegen de haargroei in, zo dicht mogelijk bij de huid, verwijderen).
Hoeveel en of er haarzakjes beschadigd kunnen zijn, is niet te zeggen.
Wacht gewoon af, meer kun je nu niet doen.

Antwoorden (2)

Geharste haren kunnen drie tot acht weken wegblijven nadat deze zijn geharst. In de zomer groeien haren over het algemeen iets sneller dan in de winter. Dat betekent niet dat je pas na drie tot acht weken de eerste jaren pas ziet, haren groeien niet allemaal tegelijk. Het kan even duren, maar je snor komt terug.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
en hoe weet je dat
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mijn man heeft eens zijn snor moeten harsen (en ringbaard). Hij moest bij een zangoptreden een rol vervullen waarbij hij geen snor mocht hebben en afscheren alleen niet voldoende was. De kaal geworden huid moest bijgekleurd worden. Het was gelukkig een zeer korte tournee.
Dat was nog in de tijd dat hij gitzwart haar had.
Voor mijn man is alles weer helemaal goed gekomen. In mijn antwoord moet de tekst zijn:
Dat betekent niet dat je pas na drie tot acht weken de eerste haren pas ziet.
Ivana
6 jaar geleden
Veel vrouwen zouden blij zijn als de haartjes na harsen wegbleven, helaas is dat niet het geval.
De kans is groot dat je snor gewoon terug groeit, echter is het mogelijk dat er een aantal haarzakjes zodanig beschadigd zijn, dat deze haartjes niet terug groeien. De haartjes die terug groeien zijn over 4 tot 6 weken zichtbaar, afwachten dus.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
en hoe weet je dat
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Opleiding tot schoonheidsspecialiste voltooid, tijdens de opleiding zelf in de fout gegaan met het harsen, thuis experimenteren op toenmalige vriend, gelukkig niet op snor maar op been. Tot op heden nog steeds geen haargroei op dat plekje.