Al heel lang heb ik een droge huid, maar nadat ik meerdere antibiotica kuren kreeg was het wel heel erg.

Zelfs uierzalf, wat bij de drogist gewoon te koop is, was niet goed genoeg.

Van mijn huisarts kreeg ik een recept voor 'Calmurid', een creme, ook dat was voor mij niet genoeg.

Nu gebruik ik, ook via recept van de huisarts :
'Calmurid HC' dit is wat dun/normaal gesmeerd zou moeten worden.
Bij mij moet het dik gesmeerd worden.

Advies :

Probeer eerst uierzalf dat is echt goed.
Als het niet goed genoeg werkt, praat er dan over met je huisarts i.v.m. eventuele medicijnen die je gebruikt (kan een reactie zijn) en dan zal je een goed smeerseltje voorgeschreven krijgen !

Succes !

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik vergeet nog een hele simpele :

Olijfolie !!!

Achter in mijn voorraadkast vond ik lang geleden een fles 'over de tijd' en toen heb ik het uitgeprobeerd, prima! (Weggooien kan altijd nog, dacht ik)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Amandelolie is heel erg goed voor een droge huid. Ik haal het altijd bij Van der Pigge (Haarlem), maar het zal vast bij meer van dat soort winkeltjes te koop zijn. Misschien dat De Tuinen dit ook hebben.
12 jaar geleden
Ik haal een pot pure kokosolie bij de apotheek. Dat is voor mijn droge en gevoelige huid erg hydraterend. Ik heb er een recept voor gekregen van mijn huisdokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vermijd zeep en haal gewoon wat lekkere kokosnoot crème/olie. Dit werkt het beste. wat je ook kan proberen is de zeeploze zeep van sebamet. Dit is een zepende de huid niet uitdroog en werkt goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik een smeersel waar veel cacaoboter in zit (plus glycerine, kokosolie, palmolie enzovoorts).
Mijn behoorlijk gevoelige huid reageert er goed op en de trekkerigheid, rood- en schraalheid verdwijnen.
Palmer's cocoa butter formula heet dit spul, maar er zijn vast wel soortgelijke smeersels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een droge huid hebt moet je deze vet houden met bijv. vaseline als je zo'n droge huid hebt dat het bijna of al helemaal afschilferd is er een recept bij een dermatoloog te halen deze haal je dan gewoon bij de apotheek op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HDH helpt goed, het is verkrijgbaar bij drogisterijen, als ze het niet op voorraad hebben kun je het, zeker bij DA laten bestellen.