Wat is het beste apparaat om thuis definitief te ontharen?

Ik ben blond, maar heb op benen en bovenlip ook zwarte haren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De schoonheidsspecialiste kan electrisch ontharen, dat gaat haartje voor haartje, maar werkt heel goed. Je moet wel een paar keer terugkomen in een periode van een paar maanden, maar dan blijven de haartjes jarenlang weg. Tenminste bij mij.
Ik kreeg het een paar jaar geleden terug van de ziektekostenverzekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jarenlang? Betekent dat dat ze ook ooit weer terugkomen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij wel, na een jaar of 10. Maar lang niet zo erg als het was.

Andere antwoorden (3)

Koop een Venus CW-808 IPL laserapparaat.

Je moet er wat tijd in steken, maar het werkt goed.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://dangersoflaserhairremoval.org/fda-warning-before-you-buy-venus-or-epila-laser-hair-removal-system/
't is maar dat je het weet!
Het is eigenlijk onmogelijk om een goed antwoord te geven op jouw vraag. Er bestaat niet zoiets als een 'beste apparaat' omdat iedereen anders reageert afhankelijk van huidtype, haarkleur, ... Zelfs bij mensen met eenzelfde huidtype en haarkleur kan het nog zo zijn dat de ene goed reageert op een behandeling en de andere niet. Als je naar een paar schoonheidsinstituten gaat, kan je enkele testzones laten behandelen en dan zien wat voor jou het beste is. Als je een apparaat koopt voor thuisgebruik, is dat op eigen risico. Allicht zal je er weinig schade van oplopen aangezien de sterkte van de lichtflitsen veel lager is dan in een instituut. Je kan je dan wel de vraag stellen of het effectief is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net als bij de laserbehandeling is de, IPL methode voor permanente ontharing. Bij deze methode wordt een flitslamp met een zeer krachtig licht geschenen op de te verwijderen haren. Het aanwezige pigment in de haren neemt het licht op en zodoende worden kiemcellen van nieuwe haren vernietigd door de warmte. Dit maakt deze behandeling niet geschikt voor blonde, rode of grijze haren. Deze haartypen hebben niet voldoende pigment om het licht van de flitslamp op te nemen.