Welke haarverf kan je gebruiken bij een allergie?

Ik blondeer mijn haren al zowat vanaf mijn 16e jaar..
De laatste 3 maal heb ik bemerkt dat als ik mijn haren kleur ik een brandend gevoel en tintelingen krijg als het spul op mijn hoofd zit..
zelfs zo erg dat ik er benauwd van werd, ik heb het direct uitgespoeld en daarna nog een paar keer gewassen toen was het ook weg..
maar nu heb ik een uitgroei en natuurlijk al wat grijs haar hier en daar...
Bestaat er een haarverf waarbij dit niet kan gebeuren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Misschien is het iets om een reformzaak in te gaan en daar iets te kopen op basis van Henna. Henna is een volledig natuurproduct.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh je hebt ook andere producten, kijk eens op: www.haarzuiver.nl
(kijk in bron 2 voor hypoallergene 100% natuurlijke verf)

Toegevoegd na 12 minuten:
Oh en let op Henna,
Het is wel 100% natuurlijk, maar in sommige gevallen, zijn mensen daar ook nog wel eens allergisch voor.
Dus de enige manier om er achter te komen, is het te proberen ;)

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Henna kun je niet op pigmentloos haar gebruiken, en dat is grijs haar. Je moet dus een verf hebben die bijna helemaal natuurlijk is, maar een klein beetje toevoeging heeft om ook de grijze haren te pakken. De verfen van Aveda zijn erg goed. Ik ben ook allergisch, jaren henna gebruikt en nu, met wat grijze haren, verft de kapper het met Aveda.