wat is het verschil tussen papels en onderhuidse puistjes?

Het zijn allebei bultjes en lijken veel op elkaar.
Wat is het verschil en hoe zie je het verschil van hoe het eruitziet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Een papel bevat net als een onderhuids puistje huidcellen en huidoliën, het enige verschil is dat een onderhuids puistje ook pus bevat.
Een papel wordt daarom niet door naar het huidoppervlak geduwd, waardoor je hem niet zelf uit kunt drukken, er kan in de loop der tijd wel pus in de papel komen, waardoor je hem later wel uit kunt drukken. Wil je er eerder vanaf dan zal je hem moeten laten verwijderen door een schoonheidsspecialiste.
Ik heb nog even een link voor je opgezocht, waar dit duidelijker in wordt uitgelegd.

Toegevoegd na 9 minuten:
Bij onderhuidse puistjes, is het pus enigszins ingedroogd, waardoor ook deze niet makkelijk naar het huidoppervlak komen en daardoor kun je ook hier beter niet zelf aan gaan prutsen, laat ook dit over aan een deskundige zodat deze dit kan verwijderen met een naaldje, dit is bijna pijnloos te verwijderen. Terwijl als je dit zelf gaat doen er een grote kans op littekentjes is.