Mijn huiskat trekt haar haren uit,met als gevolge een kale plek op haar onderrug.

Ze had geen vlooien,kan iemand mij uitleggen wat het zou kunnen zijn??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
13.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je al bij de dierenarts geweest?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen,ze eet goed anders en gedraagt zich niet ziek.
K'zal toch eens een dierenarts raadplegen!
Grtjs
Rieneke1
13 jaar geleden
goed dat je gaat!
ben benieuwd, laat je nog even weten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb nochtans geen goede ervaring met de dierenartsen,
hier in mijn omgeving. Vorig jaar had Misty het zelfde,had ik toen 38 euro moeten betalen waar ik te horen kreeg,mischiens vlooien of een allergie. Zeker geen vlooien,ze wordt preventief beschermd met front line een super product van bij de apotheek.
Grtjs
Rieneke1
13 jaar geleden
van alle kanten komen berichten dat frontline z'n werking verliest, de vlooien worden er resistent voor.
er zijn betere middelen om in overweging te nemen. was dat het enige wat je van de dierenarts meekreeg, verder geen advies of niets?
dan zou ik zeker naar een ander gaan deze keer.
en ook gewoon vragen stellen, hoe verder te handelen.
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker naar de dierenarts gaan hoor, natuurlijk naar een andere als je geen vertrouwen hebt in deze. Ik kan me voorstellen dat je niet tevreden bent met deze dierenarts, maar dat betekent niet dat je kat geen (betere) medische aandacht nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is zo,,zal ik doen,even polsen bij de buren of ze geen goede dierenarts kennen.

Het beste antwoord

Daar moet je gewoon even mee langs de dierenarts.
HUP, naar de dokter!

Mijn kat - heel vroeger - had dat ook.
Die bleek toch wel een ernstige ziekte te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Allergie? Kijk waar haar favoriete nieuwe ligplek is. Misschien is dat de boosdoener?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
irritatie op haar huid, kan ook van bepaalde struiken/prikplanten komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou ook van verveling of stres kunnen komen. Je zegt dat het een huiskat is, komt nooit buiten dan veronderstel ik. Krijgt ze regelmatig een nieuw speeltje? In elk geval wel een bezoekje aan de dierenarts brengen om een medische oorzaal uit te sluiten.

Toegevoegd na 22 seconden:
*oorzaak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben je heel zeker van de vlooien?
als een kat allergisch is voor vlooien, is een enkele beet al voldoende voor flinke irritatie.
ik zou allereerst eens een bezoekje aan de dierenarts brengen, zodat hij een eventuele lichamelijke oorzaak uit kan sluiten of een behandeling opstarten.

als daar niets uitkomt, kan stress ook goed de oorzaak zijn.
observeer je kat goed, mogelijk kan je de oorzaak van de stress achterhalen en daar actie op ondernemen?
verder kan je een feliway plug-in in gebruik gaan nemen, voor een veilig thuis gevoel.
ook zijn er supplementen te krijgen die stress tegengaan, zoals destress, of plantaardige middelen zoals plantival.
probeer je kat dagelijks bezig te houden en af te leiden, door met haar te spelen, en aan voedselverrijking te doen.

mocht dit alles geen resultaat afwerpen, dan is het wellicht raadzaam een gedragstherapeut in de arm te nemen.
succes!
Rieneke1
13 jaar geleden
als ik het zo leest lijkt het wel dat je huiskat een huid aandoening heeft of een huidziekte. De kat van mijn broer had het ook en heeft te lang gewacht om naar de dierenarts te gaan, waardoor zijn kat bijna kaal was. Wacht niet te lang om naar je dieren arts te gaan. Het nog is goed te behandelen en je huiskat krijgt zijn haren weer terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft mijn kant ook toen we het nader bekeken de huid zag het rood kan oftuwel exzeem uitslag geweest zijn of irritatie van eten of struiken(planten) dit jeukt v erschrikkelijk dus vandaar dat ze telkens zo krapt, likt met als gevolg haarverlies op die plek

het waren dus geen vlooien of luizen

maybe heb je er wat aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe is het gesteld met de anaalkliertjes van je kat? Mijn hond had op een gegeven ogenblik dit verschijnsel ook. Een mix van vlooien en de anaalkliertjes brachten hem dat hij zijn kont kaal beet en weken met blote billen rondliep. Ik ben naar de dierenarts gegaan en daarna heeft hij geen last meer gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zou evt. ook mijt kunnen zijn, (zie je zwarte puntjes/vlekjes?) Mischien is ze ergens overgevoelig voor? je kunt er dan beter even de dierenarts na laten kijken, dan weet je het zeker.