Kun je als 55-plusser nog een volledige hypotheek krijgen met looptijd 30 jaar?

Mijn man en ik hebben altijd in huurhuizen gewoond. Omdat we nu geen geschikte huurwoning meer kunnen vinden, zouden we graag een huis willen kopen. We zijn echter al 62 en 58 jaar en hebben weinig spaargeld. Niet voldoende om een huis deels zelf te bekostigen. We zouden dus een volledige hypotheek nodig hebben, met een looptijd van 30 jaar omdat anders de maandlasten te hoog worden. Is dat op onze leeftijd nog mogelijk, of zit een huis kopen er voor ons niet meer in?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Dat kan wel, maar dan moet je wel tevens een dure levensverzekering afsluiten. Die premie komt dan eens bovenop de aflossing. Zo wordt het dus nagenoeg onbetaalbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt helemaal. Ik had dat al toen ik op mijn 48ste daar naar informeerde. En als je ook nog eens een pensioengat hebt, dan is het helemaal niet meer te doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+, Klopt inderdaad, goede aanvulling Almighty.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor de reacties! Aan die verzekeringspremie hadden we nog niet gedacht. Op internet zonet wat berekeningen gedaan. Om maandlasten incl. levensverzekering betaalbaar te houden, zou alleen een goedkoop huisje in aanmerking komen. Dan gaan we er qua woonomgeving niet op vooruit. Blijven waarschijnlijk toch maar huren.