Vriezen mieren dood als het heel hard vriest?

Of misschien al als het een paar graden vriest?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke vraag!

Het beste antwoord

Mieren vriezen niet dood. Ze gaan wat dieper de grond in en daar is het lekker warm. Doordat ze met heel veel bewegen ontstaat er ook relatief veel warmteenergie natuurlijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik vond er ook een leuke spreekbeurt van iemand over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik bedoel met dieper, dat ze in hun nest onder de grond blijven. Door hun warmte is dat nest ook warm.

Andere antwoorden (2)

Als ze niet op tijd de diepte in kruipen wel. Als de grond al bevroren is, komen ze er niet meer in.
jc54
13 jaar geleden
Nee mieren zoeken een veilig plekje op in de grond.
Volwassen vrouwtjes mieren of koninginnen mieren overwinteren en leggen eitjes in het voorjaar