Wat is deze smurrie? Is ontstaan op kweekaarde.

De kweekbakken staan binnen met deksels iets geopend. Er hangen druppels aan de onderkant van het deksel. Is het toch te vochtig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Op de grond kunnen in een afgesloten ruimte ,al heel snel algen ontstaan, die als een glibberig laagje op de grond groeien .
Ook zie je vaak een soort kalkreactie, die je als een witachtig, schimmelachtig, korrelig laagje/ plekjes op de grond ziet.
Dit komt door de kalk in het leidingwater, kamerplanten kunnen daar op den duur ook last van krijgen.
In mijn kas zie ik precies het zelfde op de grond tussen mijn planten, dan maak ik de grond even los en het is weg
Probeer de grond een beetje los te krabben met een lucifertje of zo
En meer luchten, kan er wel helemaal van af, nu de zaadjes op zijn.
Die zijn trouwend prima opgekomen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het lijken wel schimmelsporen