wat is er aan de hand als er condens tussen m'n raam zit (dubbelglas) glas kapot of schuifpui waar de ruit inzit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.8K

Antwoorden (6)

Er is waarschijnlijk iets mis met de verbinding tussen de twee ruiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het glas is dan niet goed, bij hebben het bij de dakramen, ze zijn lek volgens de vakman.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is je raam lek.
Helaas niet te repareren.

Meestal is er roest in het tussenframe gekomen en is er langzaam een gaatje ontstaan .
Er zit 10 jaar garantie op het glas. je kan als je kijkt tussen de ramen in op het metalen frame daar staat een productie datum. Als dat binnen de tien jaar is heb je nog garantie,
Anders heb je een duur probleem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien iets te regelen met de glasverzekering?

Toegevoegd na 9 uur:
wij hebben ooit een nieuwe ruit gehad via de inboedelverzekering, het is toch glasschade?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is het inderdaad lek. Als je goed kijkt zie je dat de rand van zo'n raam bestaat uit een metalen inleg met kleine gaatjes. Deze metalen rand is gevuld met vochtabsorberende korrels. Maar als het glas stuk is, zijn deze korrels snel verzadigd en krijg je condens binnenin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de ruimte tussen de glasruiten is gevult met gas.als er een lek is ontstaan,en het gas er uit is komt er lucht in.dat veroorzaakt condens. er is geen reparatie mogelijk.