Wat is dit voor een insect??

Het is ca 2 mm groot, ligt vaak op de rug, loopt niet snel. Ze zitten in de gang, en liggen op de rand van een schrootjewand. Het zijn er soms 5 a 6 en als we ze weghalen liggen er de volgende dag weer een paar.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Eerlijk gezegd is je foto te vaag om er echt iets van te kunnen zeggen. Op grond van de vorm van het insect ga ik ervan uit dat het om een snuitkever gaat. Zodra het buiten kouder wordt, zoeken die hun heil binnen. Als ze daar niet genoeg voedsel vinden, sterven ze. Toegevoegd na 2 minuten:   Als het inderdaad om snuitkevers gaat, en je vindt een exemplaar dat nog leeft en niet volkomen uitgeput is, kun je hem over je hand of je vinger laten lopen - ze doen niets. Als je dan met je andere hand de snuitkever tussen twee vingers neemt en hem probeert op te tillen, merk je dat hij zich met de weerhaakjes van zijn pootjes probeert vast te houden aan de huid waar hij op loopt. Dat doet geen pijn. Het is verbazend hoeveel kracht zo'n klein diertje met die weerhaakjes kan uitoefenen. Als hij zich inderdaad op deze manier vastklemt, weet je dat het echt om een snuitkever gaat.

volgens mij is een zilvervisje, die zijn meestal met een paar samen en op plakken waar het iets vochtig kan zijn. kijk maar eens bij de afbeeldingen op google Toegevoegd na 1 minuut: plakken moet plekken zijn ;)

Bronnen:
http://www.google.nl/search?q=zilvervisjes...

volgens mij zijn het bedwantsen. maar ik weet het niet zeker foto is beetje ver weg genomen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100