Kan je de toplaag van een aanrecht/werkblad vervangen?

Ons aanrecht in niet zo mooi meer. Daarbij zat het bij ons huis toen we het kochten en vind ik de kleur sowieso niet echt mooi. Maar is het mogelijk om alleen de toplaag te vervangen of een laag toe te voegen?
Het lijkt me dat er op een soort spaanplaat gewoon een laagje "kunststof" is aangelijmd. Die er afhalen zal wel niet echt mogelijk zijn. Maar wat zouden dan wel mijn opties zijn? ( behalve een nieuwe kopen ;))

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.3K

Het beste antwoord

ik heb dat als volgt op gelost , ga eerst na welke kleur je mooi vind op je nieuwe werkblad , bij mij was dat leisteen kleur , dan ga je zoeken naar gladde plavuizen maat 30x30 want je aan recht blad is 60 cm diep 2 x 30 = 60
Met een elektrische tegel zaag van de gamma ongeveer 40 € kan je alles precies en netjes zagen , deze tegels heb ik gelijmd met een lijm die tegen warmte kan van innotec
muurvast , ik weet niet of er een opstaande rand op het werk blad zit , in dat geval deze rand eraf schaven want voor de plavuizen moet de aanrecht wel vlak zijn lijm aan de voorzijde van de aanrecht een ronde hoek mee zodat je de voorkant ook met op maat gezaagde plavuizen stroken af kan werken , als je hier interesse in heb wil ik later wel een paar foto's nemen

Toegevoegd na 12 uur:
in de voegen doe je special voegmiddel voor werkbladen , dat word harder en laat geen water door, op de bovenste foto zie je een deel van het keukenblad en op de 2e foto zie je het oude blad eronder
suc6

Toegevoegd na 12 uur:
in de voegen doe je special voegmiddel voor werkbladen , dat word harder en laat geen water door, op de bovenste foto zie je een deel van het keukenblad en op de 2e foto zie je het oude blad eronder
suc6

Toegevoegd na 14 uur:
ik heb de rand aan de voor zijde nog niet afgekit daar moet ik nog zwarte kit voor halen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben wel heel erg benieuwd hoe dat eruit zou zien. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat met de voegen ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
watervaste voegen, dat gebruiken ze ook in de badkamer.
ik vind dat tegelplan een heel goed idee.
ga ik ook doen, bedankt voor de tip.
(Fixutmaris geeft het beste antwoord, maar ik wil je niet beinvloeden hoor ;-)
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wauw, dit is echt een bijzondere oplossing. Mocht de vraagsteller hier geen geduld voor hebben zou ik gewoon een nieuw werkblad kopen, is makkelijker, sneller en goedkoper (bij Ikea zijn bladen al vanaf 12 euro en er zit 25 jaar garantie op). Maar ik vind dit wel fantastisch gemaakt, wat een idee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het heeft om precies te zijn ongeveer 350 € gekost en voor 6 meter werkblad met 2 draai kasten is dat echt niet veel , maar het is maar een idee en iedereen die op visite komt vind het mooi en ik ben er best wel een beetje trots op , maar respecteer als iemand iets anders wil , daar is goeie vraag nou precies voor om goede ideeën uit te wisselen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het ook erg mooi. Dank je wel voor het plaatsen. We gaan hier even in overleg. haha Maar wel fijn dat er nog andere oplossingen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je wel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is zeer mooi en vakkundig afgewerkt maar voor dit geld heeft u een volledig nieuw keukenblad. Niettemin +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga er bijna van blozen , maar er zijn ook andere mooie bladen te verkrijgen maar qua prijs verhouding is dit heel erg duurzaam en degelijk , als je een marmer oid blad neemt , ja daar kan dit niet tegen dat weet ik ook wel , maar ook voor kleine beursjes is het een redelijk goede oplossing, ik heb de tegels bij de outlook winkel van Groen tegels in bleiwijk gehaald , daar hebben rest partijen

Andere antwoorden (1)

Het is maar net wat je wilt gaan doen ermee....

Op het moment dat je hem in een egale kleur wilt hebben kun je hem met een epoxyverf (2 componenten) behandelen, dit hard extreem hard uit.