Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben veel Nederlandse toiletten zo'n gedeelte waar je boodschap op blijft liggen?

Ik heb gehoord dat vooral Nederland alleen zulke wc's heeft. Waarom valt het niet gelijk in het water, maar blijft het liggen totdat je de wc doortrekt?

Toegevoegd na 47 minuten:
En soms bij een te grote boodschap blijft het bij het doortrekken nog liggen...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Inderdaad typisch Nederlands. Ten opzichte van een diepspoeler heeft zo'n vlakspoeler een paar nadelen maar die wegen naar mijn mening niet op tegen de voordelen, met name voor de gezondheid:

De ontlasting is zichtbaar, wat de 'producent' nuttige info kan verschaffen over de hoeveelheid ontlasting, de staat waarin het zich bevindt; stevig of een zachte brij, de kleur ervan. Volgens de medische wereld nuttige info. Het is u ongetwijfeld ook wel eens door de huisarts gevraagd: "hoe is uw ontlasting?". Die vraag is dus eenvoudig te beantwoorden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In aanvulling op Kees: het is ook wel fijn dat als je een grote boodschap doet, de drol niet direct in het water plonst en zo je kont bespat.

Een 'te grote boodschap' blijft trouwens alleen liggen in een pot die niet goed schoon is en/of waar kalkaanslag op zit. Dan is het oppervlakte minder glad en glijdt de grote boodschap dus niet gemakkelijk door.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
voor als je te bang bent dat ie blijft liggen kun je eerst wc papier in de pot leggen en daar je behoefte op doen en dan doorspoelen,scheelt n hoop schoonmaak werk en het is zo weg zonder sporen.:)
Cryofiel
15 jaar geleden
Zo doe ik het ook altijd! Twee velletjes afscheuren en neerleggen. Dan nog twee velletjes afscheuren en ernaast neerleggen. Je hebt dan een mooi tapijtje van 2x2 papiertjes. Het spoelt dan altijd meteen weg zonder sporen achter te laten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helemaal mee eens, SuzyQ. (zie bijgaand artikel waar ik me helemaal in kan vinden) Minder geraffineerde koolhydraten levert minder aan remsporen en plakkerigheid op.
Kijk Nederland is een land van dienstverleners. Wij maken heel weinig. Dus ALS we dan een keer iets produceren willen we daar trots op kunnen zijn. Dan spoel je het dus niet gelijk door de plee! Amerikanen noemen onze pot daarom ook een display!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het grote voordeel van zo'n toilet is als de dokter vraagt om een potje met ontlasting af te geven, je kunt er dan zo bij.
Toen mijn kinderen nog klein waren kon ik ook aan de ontlasting die in de pot lag meteen zien of ze last van wormpjes hadden, dat komt veel voor bij kleine kinderen en je kunt dat direct aan de dokter een wormenkuurtje vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing