Welk vulmiddel/lijm om betonblok in wasmachine vast te maken.

De betonblok van mijn wasmachine zit los.
Waardoor centrifugeren veel lawaai veroorzaakt.
Blok gaat schommelen waardoor wasmachine erg gaat trillen en schudden vooral bij centrifugeren.

Het blok zit onderaan de trommel.
Het is vastgezet met bouten.
Vastdraaien van deze bouten lukt niet.
De bouten zijn in de trommel niet geborgd.
Dus als ik aan de moer draai gaat de bout mee rond.

Gedachte oplossing:
Ruimte tussen betonblok en trommel opvullen.
De ruimte aan een kant is +-15mm aan de andere kant 5mm

De vraag waarmee?
1: Eerst getest door er oude sokken tussen te stoppen.
Helpt natuurlijk maar zeer tijdelijk.
2: Snelcement was me aangeraden.
Droogt te snel 3 minuut en is niet sterk genoeg.
(Aanbrengen is lastig dus meer als 3 minuut nodig)
Misschien te veel water gebruikt en daardoor slechte kwaliteit.
Na 1 keer centrifugeren 900 toeren snelcement kapot.

Polyurethaan schuim zal denk ik ook niet helpen.
Zal denk ik te zwak zijn en misschien trommel indrukken.
Trommel is rond en betonblok is ook beetje rond.

Iemand suggereerde polyestercement.
Goede oplossing?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Als wasmachine monteur kan ik je dit advies geven: probeer de bouten met hoge snelheid vast te draaien zodat de moeren die waarschijnlijk in een klemkooitje op hun plaats worden gehouden door het kleine beetje tegenwerking wat ze ondervinden genoeg afremmen om de bout vast te krijgen. Tijdens het vastdraaien het contragewicht optillen zodat deze niet een de bouten hangt. Een luchtsleutel zou het mooiste zijn maar dat zal wel een probleem opleveren. Een dop uit de doppendoos op een sneldraaiende accu gevoede boormachine of een boormachine waar je het koppel van kan instellen moet de klus kunnen klaren. Als je tijdens het vastdraaien zoveelmogelijk bewegingen met de bout maakt heb je ook de meeste kans van slagen. Ik denk dat het schrijven van dit briefje mij langer duurt dan het vastdraaien. Veel succes. Bert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Als je met de hand aan de bout trekt en tegelijk draait dan zou je ze toch ook vast kunnen krijgen.
Alleen niet zo strak, dus het laatste stukje wel met een machine.

Andere antwoorden (3)

Iets van pur?schuim kan je kopen bij de gamma licht makkelijk aan Te brengen ,goedkoop ,zit in een grote spuitbus ,is een soort isolatie materiaal succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oja zand heb ik ook wel eens gezien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pur schuim is zeker niet sterk genoeg, dat zal afschuren. Cement achtige dingen hechten niet op metaal. Glasfiber polyester cement is trouwens geen cement, maar dat zou ik hier ook niet voor gebruiken.
Een borgring of waaierring kan ervoor zorgen dat de bouten niet meer meedraaien. Je moet er dan wel goed bij kunnen want de bout moet er daarvoor helemaal uit.

Omdat je al een paar dingen geprobeerd hebt, heb je nu het probleem dat dingen niet meer goed pakken.

Ik zou een montagekit nemen. Montagekit blijft een klein beetje flexibel en kan daardoor veel hebben.
Dit werkt alleen als je een groot contact oppervlak hebt en ik denk dat dat wel het geval is.
Het beton moet wel goed schoon zijn, want als er nog een beetje snelcement opzit zal de kit niet pakken.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik ging ervan uit dat het een bout met moer is.
Is dat niet het geval dan kan je een bout nemen die een maat groter is en een nieuw schroefdraad draaien.

Als het ff kan zou ik voor de combi van kit en bouten gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erbij kunnen kan altijd, het is alleen de vraag of je de wasmachine daarna weer in elkaar krijgt. ;-) weer serieus:
de meeste kitten hebben vullend vermogen, er mag dus een kier tussen zitten, als ie te groot is zal er alleen veel kit in moeten, of een opvulplaat. De bouten zitten nog wel vast toch?
Dan een paar houten wiggen ertussen en dan kitten.
(je hebt een kansje dat met wiggen ertussen, je de bouten wel kan aandraaien, doordat er dan wat kracht op de moer staat, als er tenminste een moer aanzit) Betonfix ken ik niet, heb ff gezocht en vindt twee soorten. In zakken van 25 kg, kan me niet voorstellen dat dat gaat werken en in een kitkoker, maar daar stond geen informatie bij.
Mijn wasmachine had dat ook: Veel lawaai en hij kwam steeds van zijn plek door het trillen. Ik heb er een monteur bij gehad en die zag dat de schokbrekers versleten waren. Nooit geweten maar in een wasmachine zitten dus ook schokbrekers! Hij heeft er toen nieuwen in gezet en de wasmachine doet het weer perfect :-)