Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn oudere huizen op goede locaties veel duurder dan woningen elders? Terwijl oudere huizen meestal aan kwaliteit te wenzen overlaten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
906
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom aan kwaliteit te wensen overlaat?
vooroorlogse kwaliteit is soms beter.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een oude makelaarswijsheid zegt: "Er zijn drie dingen belangrijk aan een huis: locatie, locatie en locatie."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat de locatie erg belangrijk is. Een huis kun je niet verplaatsen maar wel verbouwen.
Zeker in de steden is er schaarste (weinig plaats voor woningen) en zijn de woningen duur. De vraag is hoog en aanbod laag.
Mijn hypotheek is net zo hoog als die van mij ouders, maar is nog niet eens de helft van wat zij aan oppervlakte hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het vaststellen van de waarde van een woning wordt naast de staat van het huis en de gebruikte materialen en het formaat, ook de omgeving meegenomen. Een mooi uitzich, ruimte en rust veel natuur en toch alle voorzieningen op redelijk en goed bereikbare afstand (route naar snelweg ivm woon werk verkeer)maken een huis gewilder en dus duurder (vraag en aanbod)Er zijn meer rijtjes woningen en zeldzaamheid drijft de prijs op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn ook mensen die een ouder huis sfeervoller vinden.
een kennis van me heeft een jaar moeten zoeken om een leuk vooroorlogs huis in de bilt te vinden.

Toegevoegd na 1 minuut:
er was zo weinig te koop, en wat er stond was praktisch onbetaalbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding