Hoe kun je aan deze lampen zien of ze doorgebrand zijn?

In een armatuur heb ik 4 lampen of spots. Ze hebben geen schroefdraad maar 2 pootjes. Ze doen het niet meer Niet allemaal tegelijk maar in de loop der tijden. De laatste heeft nu de geest gegeven.maar hoe kun je nou zien of ze echt kapot zijn wil mijn man weten. Hoe deze lampen heten weet ik niet; op de verpakking staat alleen dat ze 50 Watt zijn en 330 lumen, warm wit.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Interieur
17.6K
paulus811
8 jaar geleden
als het gewone gloeilampen zijn kun je meestal horen of ze kapot zijn door te schudden.
Amadea
8 jaar geleden
Het draadje tussen de twee pootjes in is dan gebroken of verschroeid.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Draadjes kun je niet zien want er zitten piepkleine lampjes in die zilverkleurige trechters. Die zijn kleiner dan bv kerstboomlampjes.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
@zondag jij bedoeld denk ik deze spotjes. Ik weet niet hoe je ze moet meten. Maar dat maakt het zoeken wat makkelijker voor mensen die er wel verstand van hebben. http://www.ledsky.nl/nld/gu10-21-led-spot
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja precies Heer Voldemort die grote op jouw foto is het
jc54
8 jaar geleden
@zondag: Die zijn geen 50 Watt en 330 Lumen.
De lamp die HeerVoldermort aangeeft is een LED van 1 watt....
Een spot van 50 Watt en 330 Lumen kan alleen halogeen zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat kan best waar zijn maar de lampen zien er zo uit als op de foto van Heer Voldemort. Of ze led of halogeen zijn vermeldt de verpakking niet, en dat terwijl ze van Philips zijn. Dan verwacht je toch degelijke informatie op de verpakking.

Het beste antwoord

50 watt en 330 lumen, dan ga ik er van uit dat het halogeenlampen zijn. Deze kan je inderdaad doormeten, maar niet met een voltmeter. Hiervoor gebruik je een ohm-meter. Als de lamp heel is, meet je de weerstand van de gloeidraad en als de lamp stuk is meet je niets.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antwoord is goed,vandaar de plus.

Andere antwoorden (1)

Deze lampen kun je doormeter. Als je van je voltmeter aan de ene pool een contactje hangt en je komt dan met het andere contactje aan de andere pool dan moet de meter doorslaan. Doet hij dit niet dan kan de lamp ook niet meer branden en is kapot.