Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik op een makkelijke en natuurlijke manier gras dood krijgen?

Uitgezonderd omploegen of bedekken met grote tegels

Toegevoegd na 2 minuten:
In verband met het planten van bodembedekkers

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
58.7K
capthavoc
8 jaar geleden
Afdekken met zwart plastic ? Dat duurt wel een hele tijd overigens
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een natuurlijke manier om gras dood te krijgen is er volgens mij niet,
Zoden afsteken, vervolgens de grond uitgraven en vervangen voor tuinaarde, bodembedekkers planten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Neem 1 fles met schoonmaak azijn+2 l. water en sproei dat met een gieter over het gras bij zonnig en droog weer.
Maar wil je later bodembedekkers gaan planten dan zal je toch de grond om moeten spitten, spit dan gelijk het gras er onder, dan ben je er van af en zeer goed voor de bodemstructuur.
Wel een goede scherpe spa gebruiken, dus geen zandschop.
Afdekken met zwart landbouwfolie werkt niet, het folie lijkt dan wel zwart, maar laat toch wat licht door.
Wel gaat het met zwart vijverfolie, na enkel maanden is dan alles dood.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ga het proberen.
Bedankt.

Andere antwoorden (4)

Gras behoort tot de taaiste gewassen en laat zich maar op één natuurlijke manier dood krijgen en dat is droogte. Het hele grasveld langdurig afdekken is dus het enige wat erop zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik werk heel makkelijk ik plant de bodembedekkers en verwijder gelijktijdig het gras en de wortels ui de losse grond. Dan is het een tijdje gras verwijderen met de hand en wachten tot de bodembedekkers het groeien van gras verhinderen. Ondanks de bodembedekkers toch nog het gras dat gaat groeien telkens verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gras is hardstikke dood als het pakweg een week geen licht krijgt. Leg dus zwart plastic op je gazon, met wat stenen of planken op de rand zodat het niet wegwaait. Dichtleggen met platen hout of zo gaat ook, als je die toevallig hebt.
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
een week lijkt me wat kort, maar de methode werkt prima. Tevens zijn dan de wortels ook dood en rotten weg, dus je hoeft de grond niet te vervangen of omspitten
Als je geen gif wilt gebruiken, en tegels zeil en dergelijke ook niet, dan zou je kunnen overwegen om het dood te branden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Daar kan gras prima tegen. na een maand wordt het gewoon weer groen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding