Ivm wateroverlast moet de steeg verhoogd,water loopt dan in tuin achterburen moet ik daar iets mee?

Steeg is eigendom heb voorheen overlast van hoosbuien gehad omdat mijn schuur laag lag en wil dat aanpakken door de steeg te verhogen maar weet niet of dat rechtmatig is.

8 maanden geleden
in: Tuin
4.7K
TurfGraver
8 maanden geleden
Gaat ophogen steeg helpen met wateroverlast van lage schuur dan?
tinus1969
8 maanden geleden
Dat snap ik idd ook niet.
Inekez1
8 maanden geleden
Als de buren gaan klagen over wateroverlast heb je wel een probleem. Ik heb wel eens Rijdende Rechter afleveringen gezien waar de rechter een uitspraak moest doen over waterschade of -overlast als gevolg van verhoogde tuinen, terrassen en paden bij de buren. Of het bij jou een probleem wordt hangt helemaal van de situatie af. Maar sowieso is het beter om te kijken of je ergens een plek kan maken waar dat water zich verspreidt om daarna in de grond te zakken. Of drainage onder de huidige steeg leggen, of een gootje ernaast, dat het water naar de regenwaterafvoer leidt. Ik snap ook niet helemaal hoe een verhoogde steeg wateroverlast in een lagere schuur moet voorkomen.
tinus1969
8 maanden geleden
Heb je al met je buren overlegd?
Gustaaf
8 maanden geleden
Mijn eigen schuur was het laagste punt in de steeg en ik heb een nieuwe gebouwd die hoger ligt.Om de verhoogde schuur goed toegankelijk te maken voor mijn elektrische fiets bijvoorbeeld.moet de steeg omhoog,zie hier het dilemma.
Summo
8 maanden geleden
Misschien helpt een foto van de steeg en de ingang van de schuur om eea duidelijker te maken. Los je het probleem niet veel eenvoudiger en zonder risico voor overlast bij de buren op als je niet de hele steeg hoger maakt maar slechts zo'n fietsgeleider (geen idee hoe het heet) plaatst, zo'n ding dat bij trappen in tunnels aan de zijkant ligt zodat je met je fiets de trap op en af kunt?
Inekez1
8 maanden geleden
Dus jij bouwt een nieuwe schuur en legt een verhoogd pad aan en dan verwacht je dat de buren geen probleem maken van overtollig water van jouw erf? Lijkt me vragen om problemen... Zelfs als het juridisch zou mogen, moet je dat niet willen. Komt vroeg of laat gegarandeerd burenruzie van.

Geef als eerste antwoord