Wat doen tegen kakkerlakken?

Mijn vriendin heeft sinds enkele weken last van kakkerlakken in huis. Ze zitten overal: Living, keuken, ...
Er zijn al ongediertebestrijders geweest, maar na een week zaten ze er weer. Weet iemand hoe je dit kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.8K

Antwoorden (5)

Kakkerlakken laten zich niet gemakkelijk bestrijden dus als je kakkerlakken in huis heeft kunt het beste meteen contact opnemen met de ongediertebestrijdingdienst in uw gemeente.
dus er zit maar een ding op.. terug bellen en zeggen dat ze niet weg zijn

Toegevoegd na 3 minuten:
Kakkerlakken komen in huizen terecht omdat ze op etensresten afkomen of omdat ze via een voorwerp het huis in worden gebracht. Bijvoorbeeld via tweedehands spullen, oude koelkasten, kleding, meubels, maar ook via etenswaren of poststukken kunnen ze in uw huis terecht komen. Kakkerlakken vliegen zelden (ze zweven eerder als ze zich laten vallen) maar ze kunnen hard rennen. Als u last heeft van kakkerlakken is de kans zeer groot dan uw buren er ook last van zullen krijgen. Het kan ook andersom zijn. Kakkerlakken kruipen door kleine gaatjes en kiertjes heen en komen daardoor gemakkelijk in het huis van naaste bewoners terecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd gewoon de ongediertebestrijder bellen en niet zelf gaan zitten klooien met middeltjes en ze zeker niet doodtrappen want dan komen de eitjes vrij en krijg je er nog meer +1
Weet je wel zeker dat het echt kakkerlakken zijn?

Vreselijk. Ik denk: een paar weken elders gaan wonen, en dan de beesten vergassen. Dit moet wel worden gedaan door de bestrijdingsdienst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit lijkt mij het juiste antwoord. +1
ze kan het beste ook even contact opnemen met de buren, misschien hebben zij er ook last van,
als ze ze bij de buren dan niet bestrijden komen ze ook bij jou steeds terugl,
en als de buurt er verder geen last van heeft moet ze de bestrijdingsdienst ook nog een keer opbellen,
13 jaar geleden
Er is ergens een bron van voedselresten. Die moet je eerst zien te vinden. Dat zou bijv. ook bij je buren kunnen zijn. Dan een verdelger er op af sturen. (Of de verdelger laten zoeken natuurlijk.)

Toegevoegd na 12 minuten:
(Die verdelger is dan nodig om de nesten te vinden. Daarbij zal bijvoorbeeld (keuken)apparatuur tijdelijk gedemonteerd of verplaatst moeten worden. Dure grap, als je keuken er eerst half uit moet.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles dichtmaken waardoor ze binnen kunnen komen in het huis. Dan nogmaals de verdelgers laten komen.
Alles dat voor kakkerlakken eetbaar is, in ondoordringbare verpakkingen stoppen (blikken, potten).

Ik heb in de Bijlmer gewoond, de hele flat was vergeven van die beesten omdat op de bovenste verdiepingen van de flat uitsluitend junks en zwervers woonden die niet erg hygiënisch waren. Al in de eerste week zagen we die beesten lopen, we ontdekten een gat in de keukenmuur achter een kastje en hebben dat dichtgemaakt: nooit meer last gehad.
In die flat kwam wel zeer regelmatig een sproeiploeg van de gemeente langs overigens. Dat hielp altijd wel een tijdje (voor de rest van de flat).
Dus als ze na een week terug zijn bij je vriendin, dan komen ze van buitenaf weer makkelijk binnen: zorg dat dat niet meer kan (houd wel de ventilatieopeningen open!) en vraag je af waar ze vandaan komen: buren? Is er een ondergrondse vuilcontainer in de buurt? Zijn er schuurtjes waar ze misschien kunnen zitten? Die zullen allemaal behandeld moeten worden, want als ze in het huis van je vriendin verdelgd worden maar iets verderop nog zitten, zijn ze zo weer terug.
Dat zou de gemeente ook moeten weten.