Ja, vogels eten doperwten. Als ze kunnen kiezen tussen een worm of een doperwt, kiezen ze natuurlijk de worm. Vogels eten wel meer groente en fruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja vogels eten dat wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
roofvolgels dan weer niet k zie niet snel een arend of een bosuil doperwten eeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mits de vogel in kwestie groot genoeg is, zal hij/zij een doperwtje niet versmaden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het vogelhuisje gooi ik altijd alle kliekjes en ook gemengde groenten. Het is grappig om dan na verloop van tijd te ontdekken wat ze wel en niet lusten.
Doperwten zijn niet hun lievelingskostje en wortels ook niet maar bij hele grote trek eten ze uiteindelijk alles op en echt het allerlaatst de doperwten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lang niet alle vogels lusten doperwten, maar duiven zullen ze wel eten.

Toegevoegd na 1 uur:
en ik vergeet eenden, ganzen en zwanen, die lusten er ook wel pap van.
Rieneke1