De afvoer van hemelwater loopt via een regenpijp door mijn huis (inwendig) rechtstreeks het riool in met alle stank van dien. Hoe dit op te lossen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
5.1K

Antwoorden (4)

de stank kan alleen maar binnen komen door een open verbinding. ik denk dat je ergens een sifon mist of droogstaat, de hwa wordt ook wel gebruikt als beluchting, maar zit aan het dak dus weinig kans dat je dat ruikt. als de stank idd van het dak komt kun je een sifon in de hwa zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afvoer controleren op eventuele lekkage, en anders zo goed mogelijk Isoleren!

Waarschijnlijk is er ergens in de afvoer een kleine lekkage of een niet goed aangesloten koppeling!
Officieel zou je bij een inpandig afvoer geen nare geurtjes moeten ruiken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Regenwater mag tegenwoordig niet meer het riool in.
Zaag de regenpijp buiten af en vang het op in een ton voor je tuin, of laat het zo op de grond lopen.
Belasten van het rioolstelsel en de waterzuivering met regenwater is nergens goed voor en waarschijnlijk ben je dan ook meteen van de stank af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij bestaande systemen mag het op het riool alleen bij nieuw te bouwen huizen mag het niet meer.