Welke plant kan ik het beste kopen als ik een plant wil die lang meegaat (jaren)?

Voor een feest aanstaand weekend willen we als groep een plant kopen. Welke plant blijft lang staan? Het mogen ook meerdere planten zijn in 1 pot. Of 1 grote, dat maakt niet uit.

Zelf heb ik al 22 jaar een lidcactus en die bloeit ieder jaar. Maar welke planten gaan ook lang mee en dan heb ik het over jaren ipv weken.

Budget is ong. €35

Toegevoegd na 18 uur:
Bedankt voor alle reacties, maar we zitten meer te denken aan een plant met bloemetjes erin. Anders zijn het van die groene bladeren en that's it.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
2.5K
Reddie
7 jaar geleden
Een eik. Die gaat honderden jaren mee.
Ritsuka
7 jaar geleden
Kunstplant.
Rieneke1
7 jaar geleden
Meerdere in 1 pot is meestal een genoegen voor korte duur.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een cactus plant, die gaat lang mee, en je hoeft hem ook nog eens weinig water te geven.
Rieneke1
7 jaar geleden
Nav je toevoeging: bloeiende planten voor in huis zijn vaak kunstmatig in bloei getrokken, en dat zijn niet de sterkste planten, omdat ze al een optater hebben gekregen. Zou daar dus nog eens over nadenken: het is het een of het ander.

Antwoorden (4)

Dat zijn behalve cactussen ook vetplanten. Ik heb hier in huis nog afstammelingen staan van de vetplant die ik meekreeg toen ik voor het eerst op kamers ging wonen. En dat is dus al meer dan een kwart eeuw geleden.
Amadea
7 jaar geleden
Rieneke1
7 jaar geleden
C+ Cactussen zijn nog niet zo makkelijk als vaak wordt gedacht, maar veel vetplanten zijn lang te houden en niet al te moeilijk in de verzorging. Hier een epyphyllum van wel 30 jaar oud, en een bejaarde crassula en lidcactus.
De Ficus Benjamini. Een mooie bladhoudende plant, mits goed verzorgd kan deze plant wel 25 jaar (of nog langer) mee.
jc54
7 jaar geleden
Rieneke1
7 jaar geleden
eerlijk gezegd vind ik dat maar zeikerds: iets te droog, iets te nat, even draaien en ze laten hun blad al vallen.
Utrecht
7 jaar geleden
Precies. Ik heb er verschillende gehad en bij de eerste de beste verandering (licht, positie, temperatuur, droogte/water) laten ze alle blaadjes vallen. Hebben het nooit langer dan een half jaar volgehouden. Was wel in m'n studentenkamer....
Natuurlijk ligt dit ook aan de omstandigheden waar de plant komt te staan. Denk hierbij aan: binnen, buiten, achter glas, in de zon, geen zonlicht, tochtige plek. Daarom worden cactussen en vetplanten als een goede optie gezien. Deze kunnen overleven met veel verschillende factoren en zijn nu ook super hip! Vergeet de boomachtigen niet zoals bijvoorbeeld een yucca of drakenboom. Deze moeten wel op een plek met veel licht komen te staan en niet op een tochtige plek. Zelf vind ik een olijfboom ook geweldig, deze heeft dan wel veel licht nodig en zal in de zomer naar buiten moeten. Kijk uit met bloeiende planten, vaak hebben deze een minder lange levensduur. Dit geld ook voor veel bloeiende vetplanten. De lidcactus is daar een uitzondering op, net zoals de medinella magnifieka. De beste tip die ik je hierom kan geven is: ga naar een tuincentrum en/of bloemist en laat je hier verder informeren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je echt lang met een plant wil doen, koop dan een sanseveria.
Die hebben echt het eeuwige leven.
Staat er hier een, van mijn oma, geloof al 20 jaar oud.
burgos
7 jaar geleden
Rieneke1
7 jaar geleden
Idd een makkelijke fijne plant.
BarendV
7 jaar geleden
+1 Als je er één hebt staan in huis of op kantoor, dan is dat ook nog eens goed voor de gezondheid.
burgos
7 jaar geleden
Dank