Jaagt citronella echt muggen weg?

Ik heb een paar keer citronella gekocht en in de buurt van mijn bed gezet, zodat ze me niet zouden gaan steken en uit de buurt van mijn bed bleven. Ik had wel het idee dat het werkte. Maar helpt citronella wel echt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

citroen geur daar houden de muggen niet van en citronella is daarvoor prima je kan ook een citroenplantje op je kamer zetten dan heb je ook minder last van muggen binnen

Het helpt wel een beetje , maar zal muggenbeten niet tegenhouden. Daarvoor helpen alleen producten op basis van DEET; Ook veel vitamine B innemen helpt een beetje. Mijn oplossing die voor 90% helpt en niet schadelijk is : Een ventilator gebruiken om de lucht te laten circuleren.

Ik geloof dat ooit uit onderzoek is gebleken dat citronella niet werkt. een klamboe werkt.

Bronnen:
http://www.culemborgsecourant.nl/page/Loka...

Dat het muggen verdreef heb ik nooit gemerkt; wel heb ik uiteindelijk zelf de tent verlaten!

ja het helpt op den duur wel als je verder de deuren en ramen gesloten houd.bij mij helpt autan stick goed.strijk t ook over de kussens en je dekbed of laken verder iets op je gezicht,nek,armen ,benen,borst,rug.welterusten.....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100