Jaagt citronella echt muggen weg?

Ik heb een paar keer citronella gekocht en in de buurt van mijn bed gezet, zodat ze me niet zouden gaan steken en uit de buurt van mijn bed bleven. Ik had wel het idee dat het werkte. Maar helpt citronella wel echt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Het beste antwoord

citroen geur daar houden de muggen niet van en citronella is daarvoor prima
je kan ook een citroenplantje op je kamer zetten dan heb je ook minder last van muggen binnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar koop je een citroenplant?
Rieneke1
13 jaar geleden
citroengeraniums kan je in de meeste tuincentra wel vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Jef, de citroengeranium is niet het hele jaar te koop.
En ook lang niet overal, vorig jaar heb ik er speciaal 6 besteld en overal neer gezet, resultaat nog steeds muggen.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik het idee had dat ze veel minder sterk roken dan die ik vroeger in huis had.
Dat was een stek van mijn moeder en die was ook veel sterker, die had ik een paar jaar en die nieuwe nog niet 1 zomer. @Rieneke, sorry voor mijn bemoeizucht maar dat was mijn ervaring, voor mij was het weggegooid geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb hier ook een citroengeranium op mijn balkon staan ik moet zeggen dat zelfs mijn buurvrouw hem ruikt als t waait, ze klaagt dat t een droge lucht geeft haha
ik zei ben maar blij mens zo hebben we geen muggen hier
ik heb het plantje meegenomen uit nederland vorig jaar en hij is enorm gegroeid ik heb hem bij de groenmakers tuincentrum gehaald
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Marion, dan had jij zeker geluk en ik pech, ik had ze bij de bloemist in het dorp vandaan en na bestellen duurde het nog 4 weken voor ze binnen waren.
Rieneke1
13 jaar geleden
@ giweda, geen bemoeizucht hoor, alleen een aanvulling toch?
hier helpen ze ook niet tegen mugen, maar ik vind het wel leuke planten :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Rieneke, stuur maar een stekkie, ;)" ze zijn echt mooi om in huis te hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind mijn plant ook gezellig
en hier kennen ze die niet dus ik heb op heel wat stekken weggegeven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch niet aan die kuchende buuf?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerste en ook het beste antwoord vind ik. :)

Andere antwoorden (4)

Het helpt wel een beetje , maar zal muggenbeten niet tegenhouden.
Daarvoor helpen alleen producten op basis van DEET;
Ook veel vitamine B innemen helpt een beetje.
Mijn oplossing die voor 90% helpt en niet schadelijk is : Een ventilator gebruiken om de lucht te laten circuleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof dat ooit uit onderzoek is gebleken dat citronella niet werkt.
een klamboe werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat het muggen verdreef heb ik nooit gemerkt; wel heb ik uiteindelijk zelf de tent verlaten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja het helpt op den duur wel als je verder de deuren en ramen gesloten houd.bij mij helpt autan stick goed.strijk t ook over de kussens en je dekbed of laken verder iets op je gezicht,nek,armen ,benen,borst,rug.welterusten.....