Zijn slakken groepsdieren, zoja is er dan ook een 'leider'?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2K

Het beste antwoord

Het zijn geen groepsdieren, maar als ergens veel eten is zul je op die plek waarschijnlijk ook veel slakken aantreffen. Dat is geen 'kudde', maar meer vergelijkbaar met de drukte in een restaurant of snackbar ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nee, als ze groepsdieren zouden zijn zou het voor de vogels en andere dieren die erop agen wel heel makkelijk zijn om ze allemaal op te kunnen eten.
lijkt mij niet gunstig voor de soort

Toegevoegd na 18 seconden:
agen is jagen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor ieder gaat zijn eigen pad, wel is het beschikbare voedsel van belang hoeveel slakken er zijn.