Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voegen in badkamer schoonmaken?

In mijn badkamer heb ik last van erge gele aanslag op de voegen. Ik heb dit al geprobeerd schoon te maken met jif en een schuurspons en metaaldraad spons. Beiden werken niet. Ik denk dat het kalk en zeepresten zijn ofzo.

Wie weet hoe ik dit het beste kan schoon maken?

alvast dank.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik spuit de tegels een keer in de zoveel tijd in met glorix. een kwartier in laten trekken en dan met de douchekop schoonspoelen. schrobben is niet eens nodig. alles wordt er weer heerlijk fris van en ziet er weer uit als nieuw. heel super voor het milieu is het helaas niet.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je zou het eens met een oude tandenborstel en bleekwater kunnen proberen : goedkoper dan al die voegencleaners en weerreinigers, die een uur in de wind naar bleekwater stinken.

Als mijn voegen groezelig worden, doe ik dat, zo eens in de 6 maanden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe het met een verstuiver waar ik 50/50 bleekwater/water in doe. Wel iets voor mond en neus doen en ramen open! Lekker lang laten inwerken. Als het kalk is kun je het beste eerst Cillit Bang Power Cleaner Vuil & Kalk gebruiken, want kalk wordt heel snel vuil, dus anders blijf je aan de gang met bleekwater! Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om een mooie witte voeg te krijgen doe je hetzelfde als het verkrijgen van mooie witte tanden.

Gewoon met een tandenborstel en tandpasta.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voegenreiniger van HG
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je vooral niet moet doen, is producten op basis van zeep gebruiken (zoals Jif), want zeep is zelf een vettig product en laat in de poreuze voegen dus altijd een laagje achter (wat na verloop van tijd weer gelig wordt).

Als het kalkaanslag is, kan je het met schoonmaakazijn proberen. Mocht dat niet lukken, dan Hagesan voegenreiniger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je speciale middelen voor, bv HG Voegenreiniger. Bij de Doe-Het-Zelf zaak verkrijgbaar (en waarschijnlijk ook bij de drogist).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding