Waarschijnlijk gaan leidingen van onze vloerverwarming op termijn diffusie veroorzaken. Wat is de remedie? Zijn er filters?

Onze vloercerwarmingsleidingen zijn tijdens keuring aangemerkt als risico voor diffusie en daardoor beschadiging als corrosie aan aangesloten apparaten. Wat is er aan te doen? Zijn er filters? Beschermingsmiddelen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Het beste antwoord

In dat geval moet je een warmtewisselaar tussen de vloerverwarming en de rest (laten) zetten. Zie de informatie hierover in de bijgevoegde links.

Een andere optie is alles eruit hakken en opnieuw leggen. Maar de bovenstaande optie is volgens mij misschien wat eenvoudiger.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier kan ik wat mee. Hartelijk dank voor de snelle reactie.