Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar moet ik zijn?

Heb een leuk huisje gezien, wel vervallen, maar ik zou dit kunnen opknappen etc.
Maar ik weet niet of dit huis te koop is, van wie die is.
Hoe kan ik nu erachter komen, of ik dit huis kan kopen, wat de bestemming van dit huis e.d.
Heb gegoogled, maar ben niks wijzer geworden.

Toegevoegd na 44 minuten:
Het gaat hier om een leegstaand, vervallen huisje.
Ruitjes ingegooid, gordijntjes wapperen eruit....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
859

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt bij het Kadaster een woningrapport opvragen, hierin staat o.a. de huidige eigenaar, naast andere nuttige zaken.

Mocht je die eigenaar niet kunnen vinden/bereiken, dan kun je naar de gemeente stappen. De gemeente kan altijd contact opnemen met de eigenaar, die vervolgens dan weer contact met jou op kan nemen (of niet, als hij dat niet wil).

Toegevoegd na 50 seconden:
Oh ja, de bronlink
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

bij het kadaster opvragen van wie het is.
Of bij de gemeente
weet niet of er kosten aan verbonden zijn
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, via het kadaster kom je inderdaad achter de eigenaar. Er zijn wel kosten aan verbonden, maar dat is slechts een paar euri.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@lynx: Kadastrale informatie valt niet onder de gemeente. De gemeente moet daar net zo goed voor betalen aan het Kadaster. En het Kadaster is een bedrijf en krijgt geen belastingcentjes van jou.
Druk eens op de bel van dat huisje, en vraag het......!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar de gemeente en leg daar je verhaal uit die mensen kunnen veel voor jou doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het beste naar een notaris gaan. Notarissen hebben een abonnement op Kadaster Online en kunnen tegen betaling de eigendomsgegevens van het pandje opvragen bij het Kadaster. Daar zullen ze jou ook geld voor in rekening brengen, maar dan weet je wel precies met wie je zaken moet doen.

Als het een leegstaand, vervallen pandje is, is de kans groot dat het deel uitmaakt van een onverdeelde boedel en dat je met een hele berg eigenaren (b.v. erfgenamen) te maken hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk op Funda.NL
Dan op specifiek adres zoeken.
Vervolgens woonplaat, straat en huisnummer invoeren.
Indien het huis te koop staat, is de kans groot dat het door Funda gevonden wordt, en zie je tevens gelijk de vraagprijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding