In mijn vakantie ben ik veel vlooienbeten opgelopen, de beestjes zitten waarschijnlijk ook in mijn hoofdkussen, hoe kan ik deze bestrijden?

Het liefst wil ik hem namelijk niet wassen, omdat ik niet weet of het daar tegen kan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.7K

Het beste antwoord

Kussen in een plasticzak stoppen goed dichtbinden en een paardagen op een warme plaats laten liggen, dit is om de eventuele eitjes te laten uitkomen en dan drie dagen in de diepvries dan gaan ze dood
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Heb je toevallig een diepvries?gooi hem daar dan een paar dagen in.
Door de kou zullen de vlooien sterven.
Wij doen dit ook vaak met oude teddy beren en andere oude pluche beesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slim zeg, plus 1.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, goeie methode idd....en makkelijk!
Rieneke1
13 jaar geleden
goeie tip +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie tip. Werkt ook voor luizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat werkt! +
Ik zou gewoon een nieuw kussen kopen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze kruipen toch niet door te tijk van je kussen heen? Ik zou in elk geval het beddengoed heet wassen en alles goed schuieren, aansluitend goed stofzuigen. Als je nl. je haar wast en die beestjes zitten nog in je bed (want ze blijven niet alleen op je kussen)had je net zo goed niet je haar hoeven wassen. Ik zou het kussen even buiten laten liggen nadat ik het goed uitgeborsteld en uitgeklopt had, ook je dekbed even lekker uitkloppen en uit het raam hangen voordat je het nieuw betrekt.
amc
13 jaar geleden
Of het kussen er nu tegen kan of niet, ik wastte hem, dan maar een nieuwe. Ik wil die beesten niet houden.

Vlooien leven van bloed, dus als jij hem een tijdje niet gebruikt en of in een dichte zak, of in de diepvries doet, zullen ze sterven. Daarna goed luchten.

Kijk eens op het label van de kussen, waarschijnlijk kun je het best wassen en eventueel met tennisballen in de droger doen. Anders chemisch laten reinigen (stomerij)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maak je omgeving heel goed schoon en goed stofzuigen.als je niet zeker weet of je ze allemaal heb gepakt zet dan schoteltjes suikerwater op de grond,daar zijn ze gek op.als ze eenmaal in het water springen verdrinken ze.en weg zijn ze.spuit de omgeving ook even goed in met vlooien spray.s`morgens of zo.doe de deuren dicht.als je weer thuis komt even goed je huis luchten .

Toegevoegd na 1 minuut:
gooi de stofzuiger zak wel weg,anders lopen ze er weer uit.kan je weer van voren af aan beginnen.doe ook wat vlooienpoeder in de stofzuiger voordat je begint met stofzuigen.