Wat is dit voor een metaalsoort en hoe knap ik het op?

Volgens mij is het roest wat erop zit

Toegevoegd na 22 minuten:
Het heeft een kopere kleur. Ik denk zelf dat het koper is

Picture for question
11 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je het al met Brasso koperpoets geprobeerd?
naamlooss
11 jaar geleden
Nee, nog niet geprobeerd. Ik zou eens proberen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
koper is het niet (dat roest niet en de oxidatie is anders) mocht het toevallig een onderdeel van een lamp zijn dan kan je deze los kopen in een (betere) lampenzaak. wel oppassen met schuurmiddelen (ook koperpoets) als je te ijverig aan de slag gaat omdat het waarschijnlijk een klein laagje is op een ander materiaal waar je doorheen kan poetsen (sprak euc helaas uit ervaring)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Flintoline is ook nog een oplossing die het proberen waard is.
naamlooss
11 jaar geleden
Zou het messing kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou ook goed kunnen want messing kan wel roesten.
naamlooss
11 jaar geleden
Ik ga ervan uit dat het messing is. Waar kan je Brasso koper poets of Flintoline kopen? Kruidvat? Heb ik ook een speciale doek nodig?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een zachte doek is voldoende,ik weet niet of de drogist Brasso heeft,het is wel online te bestellen,maar als je Flintoline gebruikt is dit beter want dit is gelijk een polijstmiddel dat eigenlijk bedoeld is voor zilver en goud.
Flintoline kun je ook online kopen of misschien dat er een juwelier is die het verkoopt.

Het beste antwoord

Wat u op het plaatje laat zien lijkt wel iets dat messing verguld is. Het is zeker geen koper want dat heeft de kleur rood.
En koper laad groene oxidatie achter en brons/messing zwarte oxidatie.
De vraag is alleen waar over is het verguld. is het ijzer verguld of zit er een legering metaal onder.
Dit kunt u makkelijk kontrolleren met een magneet.
Is het materiaal magnetisch dan is het ijzer en zal de zwarte pitten roest kunnen zijn.
Is het materiaal niet magnetisch dan zijn het oxidatie plekken van messing.
Dit kunt u verwijderen door middel van staalwol 000 (000 is de fijnheid van het product) of met koper reinigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat ziet er verchroomd uit.
Eens proberen met een schuurcrème, de kans is groot dat die vlekken eruit gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ denk ik ook, maar ik vrees dat het niet meer goed komt, het lijkt een zeer dun chroom laagje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan koper zijn maar alles wat met wil chromeren wordt eerst van een laagje koper voorzien, anders hecht de chroom niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou zeker géén schuurcrême aanraden; je hebt kans dat het opeervlak mat wordt; met hééél fijne schuurlijntjes... Probeer eerder met koperpoets of zilverpoets. Succes!